כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ביל גייטס כבר לא האיש העשיר בעולם

המולטי מילארדר המקסיקני קרלוס סלים הדיח את מייסד מייקרוסופט ביל גייטס ממקומו בראש דירוג העשירים העולמי • עשרה מיליארדרים ישראלים השתחלו השנה לרשימה

ביל גייטס צילום: ויקיפדיה
ביל גייטס צילום: ויקיפדיה

בפעם השניה בעשור האחרון, הודח ביל גייטס, מייסד אימפריית מייקרוסופט, ממקומו בפסגת עשירי העולם, כשבהפרש של חצי מיליארד דולר גבר עליו איש העסקים ואיל התקשורת המקסיקני, קרלוס סלים. אל המקום השלישי בדירוג הגיע המשקיע האגדי, וורן באפט, אשר למרות הצלחותיו הפיננסיות מוערך כעת 'רק' ב-47 מיליארד דולר .

הונ של סלים מוערך על ידי המגזין, בכ-53‪.‬5 מיליאדי דולרים, בעוד הנו של גייטס מוערך ב-53 מיליארד דולר.

מומחים מעריכים, כי הסיבה בשלה הודח גייטס מן המקום הראשון, היא פעילותו הפילנתרופית ןתרומותיו הענקיות באמצעות הקרן שהקים יחד עם אשתו. לדבריהם, אילולי הכספים שמזרים גייטס לצדקה, היה הונו מוערך בעוד כמה מילארדי דולרים לפחות.

גם ביחס להונו של באפט‫,‬ התורם בצורה קבוע לקרן של גייטס‫,‬ מעריכים המומומחים כי אילולי היקף תרומותיו‫,‬ היה מגיע למקום הראשון עם היקף הון מוערך של 55 מיליארד דולרים‫.‬

עשרה מיליארדרים ישראלים השתחלו השנה לרשימה כשבראשם‫,‬ הישראלי העשיר ביותר הוא סמי עופר, שהגיע אל המקום ה-109 עם הון של 6.5 מיליארד דולר. במקום ה-249 ממוקם ארנון מילצ'ן עם הון של 3.6 מיליארד דולר, אחריו התעשיין סטף ורטהיימר עם הון של 3.5 מיליארד דולר ושרי אריסון שהגיעה אל המקום ה-277 עם הון עצמי של 3.4 מיליארד.

לב לבייב, שדורג בשנים קודמות‫,‬ כאיש העשיר בישראל, דורג השנה במקום התשיעי מבין הטייקונים הישראלים‫ כשהונו מוערך ב- 1.5 מיליארד דולר בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}