כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יצחק עידן למנכ"ל: "צא מיד מהבניין" • דרמה

מנכ"ל עיריית אלעד, יגאל גואטה, שהגיע לבניין העירייה לאחר העדרות ממושכת, קיבל מכתב: אתה מפוטר מיידית • כשנתבקש לעזוב את הבניין, ביקש הוראה בכתב - וקיבל • המסמכים, בחשיפה ראשונה

מפוטר. יגאל גואטה, הבוקר בלשכתו
מפוטר. יגאל גואטה, הבוקר בלשכתו

הרוחות הסוערות באלעד מסרבות לגווע, וממשיכות להכות בעוז דווקא בתוך הבנינים הסגורים של העירייה: הבוקר (א') הגיע לבניין העירייה, המנכ"ל יגאל גואטה. גואטה, שנעדר מזה מספר שבועות, בעקבות מתחים שנוצרו בינו לבין ראש העיר, יצחק עידן, על רקע אין-ספור פרשיות מביכות שהעמידו את ראש העיר במבוכה, ניסה להיכנס למשרדו, ולשחק עסקים כרגיל.

להפתעתו, או שלא להפתעתו, הוא מצא את משרדו נעול. המפתחות שהחזיק בידיו לא תאמו את המנעול החדש. גואטה, שרגיל לעמוד מהצד של מחליפי המנעולים, חייג לאיש התחזוקה על מנת שיסדיר את העניין. להפתעתו, ענה לו איש התחזוקה: קיבלתי הוראה מראש העיר לא לפתוח את הדלת.

אך מתברר שגואטה לא הבין את הרמז העבה כאפו של הפיל, והתיישב בחדרה של אחת המזכירות. לא ארכו הדקות, ועוזרו של ראש העיר התייצב בפתח הדלת, כשהוא אוחז מעטפה בידיו, ובפנים חמורות סבר הגיש אותה למנכל"ו לשעבר.

במעטפה נח לו מכתב, המתפרסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', בו מפרט ראש העיר את הסיבות שהובילו לפיטורי המנכ"ל לאלתר. ראש העיר מציין בפתח המכתב כי משרת המנכ"ל היא משרת אמון, והאיש המאייש אותה אמור למלא אחר פקודותיו של ראש העיר. אך לצערי, כותב עידן, נוכחתי פעם אחר פעם כי אתה נוהג כרצונך, נגד המדיניות אותה אני חפץ להשליט בעיר. עידן מדגיש כי ניסה לנהל עם גואטה מספר שיחות הבהרה, אך המצב נשאר כקדמותו.

הקש ששבר את גב הגמל, לדברי עידן, היא הפריצה למשרדי הגזבר, ונטילת מסמכים שלא כחוק, וזאת בניגוד להוראה מפורשת של ראש העיר. לאחר מעשה זה, מדגיש עידן, אני לא יכול יותר להעסיק אותך, ואתה מפוטר מיידית.

עידן מדגיש, כי מרגע קבלת המכתב, אסור לגואטה לעשות שום צעד הנוגע לעבודת העירייה.

אלא שלגואטה המכתב הזה לא הספיק. עוזר ראש העיר ביקש ממנו לפנות את השולחן לצידו התיישב, ולעזוב את בניין העירייה, אלא שגואטה התנגד, ודרש לקבל את ההוראה בכתב, בחתימת ראש העיר.

חמש דקות לאחר מכן, הונח מכתב על השולחן, בו מתבקש גואטה לעזוב את בניין העירייה באופן מיידי.

כשפניו מכורכמות, עזב גואטה את הבניין. אך מי שחושב שזהו סוף פסוק לפרשייה, מוטב שיחכה מספר ימים עד לעתירה לבג"ץ או לחילופין לממונה מטעם משרד הפנים, שיעצור ככל הנראה את הפיטורין, עד לבירור העניין ברשויות.

אנחנו נמשיך ונעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}