כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אכזבה ברפתות בשווייץ: פרות לא יזכו לייצוג

אזרחי שווייץ יצאו להצביע במשאל עם שנשמע כמו מתיחת פורים לא מוצלחת, על ייצוג משפטי לבעלי חיים. הצעת החוק נדחתה ברוב גדול בעקבות לחץ הממשלה. בארגוני בעלי החיים מאוכזבים • מו, מו

כבוד השופט. מרשי מכחיש...
כבוד השופט. מרשי מכחיש...

משעמם להם, לשוויצרים. רק במדינה בה כותרת על יום אביבי בפברואר יכולה לתפוס את הכותרות הראשיות בעמודי החדשות, יכול הסיפור הבא להתרחש.

אזרחי שווייץ, היוצאים חדשות לבקרים למשאלי עם על נושאים שונים ומשונים, התעלו הפעם מעל עצמם, כשעסקו ברצינות תהומית בשאלת ההגנה המשפטית לבעלי חיים במדינה.

הרעיון לפיו על המדינה למנות עורכי דין לחיות, הועלה בשווייץ כבר לפני שנים ארוכות. בעיר ציריך קיים מאז 1992 חוק המחייב הגנה משפטית לחיות, כשבפועל ישנם עורכי דין המתמחים בייצוג חיות שעברו התעללות.

עורך הדין אנטואן גוטשל, הספיק בחייו המקצועיים לייצג כלבים, חתולים, פרות, כבשים ואפילו דגים, ולדעתו על החוק לחייב את המדינה למנות עורכי דין לחיות. לדבריו, ייצוג החלקים בחברה שאינם מסוגלים להשמיע קולם, הוא מהות הצדק. "בעלי חיים הם החלק הכי חלש בחברה, ויש להגן עליהם טוב יותר", אמר גוטשל. "זה סוג של מאבק עבור מיעוט שזקוק לתמיכה".

היום יצאו אזרחי שווייץ להצביע על החוק, שהוגש על ידי ארגוני זכויות בעלי החיים כשברקע המלצת הממשלה לציבור שלא לאשרו. לטענת אנשי הממשל, משלם המסים אינו אמור לשלם עבור מינוי עו"ד לבעל חיים.

תוצאות המשאל, לא היו מפתיעות לאור הלחץ שהפעילה הממשלה יחד עם קבוצת בעלי אינטרסים ממגדלי החיות במדינה, וכ-70.5 אחוזים מן המצביעים הצביעו נגד ההצעה להרחיב את מערכת הגנת החיות לכלל המדינה. ורק 29.5% מהמצביעים תמכו בהצעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}