כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ובאו האובדים מארץ אפריקה?

ממצאי מחקר גנטי, שפרסמו חוקרים בריטיים מאששים מסורת עתיקה של בני שבט הלימבה האפריקני, לפיה מוצאם מבני ישראל שגלו עם חורבן בית המקדש. "אנחנו מאמינים שאנחנו מיוחדים" אמר אחד מבני השבט

יהודים?
יהודים?

בנים אובדים לעם היהודי או אפריקנים החפצים להנות מסל ההטבות שמעניק העם היהודי היושב בציון לבניו השבים?

חוקרים בבריטניה טוענים כי ממצאי מחקר גנטי שנערך בשבט אפריקני מקומי, מעלים כי מדובר בבנים נידחים לעם היהודי. לטענת החוקרים, אחד משבטי ישראל האבודים נמצא בזימבבווה. בני השבט החדש, ה"למבה", דומים בחזותם ובהליכות חייהם, לבני השבטים המקומיים של דרום אפריקה, אבל מנהגיהם דומים באופן יוצא דופן לאלה של יהודים, בני השבט אינם אוכלים בשר חזיר, מקיימים ברית מילה, שוחטים בעלי חיים בצורת המסורת היהודית, בנוסף, על גבי הקברים שלהם מופיע המגן דוד היהודי.

אנשי השבט טוענים כי הם צאצאים ליהודים שנמלטו לארץ הקודש לפני 2,500 שנים, על-פי אחת האגדות של בני הלמבה, לפני מאות שנים זרח כוכב בהיר ששמר על כפרם ועל אנשיהם, כוכב שלדבריהם הגיע עמם מהמזרח התיכון בעת גלותם.

צוות המדענים הבריטי ערך בבני השבט, בדיקות דנ"א, ותוצאותיהם של הבדיקות הצביעו על כך שאכן מקורם שמי. לדברי החוקרים, תוצאות הדנ"א מאשרות את המסורת הרווחת בשבט לפיה, קבוצה של כשבעה גברים נישאו בימי קדם לנשים אפריקניות והתיישבו ביבשת.

בני השבט המונה כ- 88,000 חברים, עברו לחיות במהלך השנים, במרכז זימבבואה ובחלק הצפוני של דרום אפריקה, כשלדבריהם במהלך כל השנים שמרו על ייחודם, "אנחנו מתנהלים בחשאיות כיוון שאנחנו מאמינים שאנחנו מיוחדים", סיפר בן שבט לחוקרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}