כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חקלאים: עשרות טונות פירות וירקות נזרקות לאשפה מדי יום

בשל מחסור בידיים עובדות, נאלצים החקלאים להשליך לאשפה מדי יום עשרות טונות של גידולים שנרקבו בשדות. "הישראלים מפונקים - ולא מוכנים לעבוד בקטיף", אומרים המגדלים

חקלאים: עשרות טונות פירות וירקות נזרקות לאשפה מדי יום

אנשים רעבים ללחם במדינה, וחקלאים זורקים עשרות טונות של המובחרים ביבולי ארצינו לאשפה בשל מחסור בעובדים.

חקלאי מושבי הערבה, משליכים לוואדיות ולמזבלות עשרות טונות של ירקות המיועדים ליצוא, מדי יום. מדובר בעיקר בפלפלים, מלונים ועגבניות שרי, שנרקבו בחממות הגידול בשל המחסור בעובדים.
לדברי יו"ר הוועדה החקלאית בערבה התיכונה, חיים חבלין, שיווק הירקות לשוק המקומי איננו כדאי מבחינה כלכלית, בשל התמורה הנמוכה שמשלמים הסיטונאים למגדלים, שאינה מכסה אף את הוצאות ההובלה לשווקים באזור המרכז. חבלין מוסיף כי העובדים הישראלים המעטים שהגיעו לעבוד בחקלאות מאז עצר משרד הפנים את כניסת העובדים התאילנדים לישראל מסרבים לעבוד בקטיף הגידולים בחממות ומוכנים לעבוד רק בבתי אריזה ובשירותים אחרים לחקלאות.

מציאות זו, בה מחסור בידיים עובדות מונע את קטיף הגידולים, גורמת לנזק כלכלי כבד לחקלאי ישראל שגם כך נאנקים בשנים האחרונות תחת עולן של גזירות ההשקיה ושל פגעי מזג האוויר.

נזק זה מצטרף לשורה של נזקים שנגרמו בשל סערות הגשמים ותקופות השרב המאפיינות את החורף הנוכחי ואשר גרמו לבלבול היבולים ולהפסדי עתק למספר מגדלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}