כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דו קיום נוסח יפו: מקלחת קרה על מתפללי בית הכנסת

מתפללי בית כנסת ביפו זוכים להצקות מדי שבוע משכן ערבי המתנכל לבית הכנסת • בשבוע האחרון זכו למקלחת קרה בעיצומה של התפילה • נמשכות ההתנכלויות והשלכת האבנים לעבר בית המדרש של האדמו"ר מביטשקוב

האדמו"ר מביטשקוב. ההצקות נמשכות
האדמו"ר מביטשקוב. ההצקות נמשכות

מקלחת מים קרים באמצע התפילה, זו האחרונה ברשימת התנכלויות שמפרסם היום מקומון 'זמן תל אביב ' שמתנכל שכן ערבי למתפללי בית הכנסת בשכונת עג'מי ביפו.

שכן ערבי צעיר עבר להתגורר סמוך לבית הכנסת לפני כשנתיים, ובשנה האחרונה הוא מקפיד למרר את חיי המתפללים.

"לגינה שלו ולבית הכנסת יש קיר משותף, ובכל פעם שמתפללים הוא דופק על הקירות ומרעיש", סיפר לעיתון 'זמן תל אביב', חיים סימן טוב, קבלן מיפו הנוהג להתפלל בבית הכנסת הסמוך לשדרות ירושלים כבר שנים רבות. "בשבת שעברה אותו שכן דפק עם גרזן ופטיש על הקירות, וכשבאה המשטרה הוא אמר שהוא בסך הכול עושה טיח.

"גם בשבת ההיא הוא דפק והרעיש, ובאיזשהו שלב הוא נכנס לבית הכנסת וטען שמישהו זרק עליו פחית בירה. אמרנו לו שאין בבית הכנסת שום פחיות בירה, אבל הוא התווכח ויצא. דקה אחר כך, כשכל המתפללים התיישבו, הוא פתח את אחד החלונות שפונה לגינה שלו, הכניס צינור של מכבי אש, והשפריץ על כולם. יצאנו מבית הכנסת רטובים עד לשד עצמותינו.

"בסופו של דבר הביאו את אבא שלו, והוא הבטיח שידבר עם הבן שלו, אבל ביקש שלא נתלונן עליו; ומה קרה? שוב העניין נסגר ללא נקיטת צעדים נגד הבחור. יש אישה מבוגרת שמחזיקה את בית הכנסת, ואותו בחור אמר לה כבר כמה פעמים: 'אני אקנה את בית הכנסת ואסלק אתכם מכאן'".

מתפללי בית הכנסת מאשימים את המשטרה בחוסר טיפול בצעיר, אולם זו מצידה טוענת כי הצדדים השלימו לבד ולא הזדקקו לטיפול המשטרה.

'זמן תל אביב' גם מדווח, כי נמשכות ההתנכלויות מצדם של הערבים גם לבית הכנסת של האדמו"ר מביטשקוב ביפו הנתון, כפי שפרסמנו בעבר, להצקות מתמשכות מצד שבאב ערבי.

"בליל שבת שעבר הם באו לפרק, והשליכו את האבנים לעבר החלונות", אומר בנו של האדמו"ר, הרב דוד רוזנבוים. לדבריו, בעקבות פנייה למשטרה ולעירייה נענו אנשי העירייה לבקשתם להקים מחדש את החומה המפורקת.


קישורים:
מקור 'מעריב'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}