כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שקט פוליטי לנתניהו: גם בשנה הבאה יוגש תקציב דו שנתי

הממשלה החליטה היום על הגשת תקציב דו שנתי גם בשנה הבאה תוך התנגדותם של שרי העבודה וחלק משרי הליכוד. האופוזיציה תוקפתL: "ההחלטה פוליטית וגורמת נזק עצום לכלכלה ולדמוקרטיה"

רוצה שקט. נתניהו
רוצה שקט. נתניהו

ביבי כנראה מאמין גדול בטענה לפיה מה שהלך טוב בפעם הראשונה ילך טוב גם בפעם השנייה. מפעולותיו נראה לעיתים שהוא מאמין כי אפילו מה שהלך לא טוב בפעם הראשונה ילך טוב בפעם השניה, אבל זה נושא אחר.

הפעם מדובר בתקציב הדו שנתי שהעביר ראש הממשלה בשנה שעברה לשנת 2010 – 2009 מהלך בשלו זכה לשבחים רבים, היום (ה') החליטה הממשלה כי גם התקציב הבא יהיה במתכונת דו שנתית.

למרות ההתנגדות מצד שרי העבודה וש"ס, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני - אישרה הממשלה ברוב של 16 שרים ו-6 נמנעים את הצעתו של שר האוצר, שטייניץ, להעביר תקציב דו-שנתי גם לשנים 2012-2011. הנמנעים: כל שרי העבודה והשר דן מרידור.

שר האוצר, יובל שטייניץ, ברך על אישור הצעותיו בממשלה ואמר: "אני שמח שהממשלה הכירה בחשיבות התקציב הדו-שנתי. זהו כלי עבודה מרכזי שיאפשר לממשלה הצגת תוכנית ארוכת טווח, ישמור על יציבות המשק ויתרום להגדלת הצמיחה. בנוסף, לאחר שנים בהן הגידול בהוצאות הממשלה לא השתנה, אישרנו היום כלל פיסאלי חדש שיאפשר איזון נכון בין הגדלת התשתיות והשירותים הציבוריים לבין צמיחת המשק. כלל זה יבטיח את השמירה על משמעת פיסקאלית ברורה ויסייע במשימתנו להפחתת החוב הלאומי של ישראל".

הממשלה החליטה כי בשלב זה יונהג תקציב דו-שנתי כהוראת שעה זמנית והדבר ייבחן בשנית במחצית הראשונה של שנת 2012. עם זאת בתקופה הקרובה תגיע ההחלטה לכנסת, שם היא צפויה להיתקל בהתנגדויות ובשינויים בוועדת הכספים.

עוד אישרה הממשלה את הכלל הפיסקלי החדש הקובע את יעד ההוצאה הציבורית, אותו הציעו משרד האוצר, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה. הכלל החדש יאפשר להגדיל את הוצאות הממשלה בשנתיים הבאות ב-2.6% בשנה.לעומת 1.7% בלבד על פי השיטה הישנה. כלל זה יאפשר לממשלה להוציא בשנה הבאה כ-2 מיליארד שקל יותר מאשר בשיטה הישנה.

האופוזיציה כצפוי מתנגדת בתוקף לתקציב הדו שנתי, כששר האוצר לשעבר רוני בר-און תקף את נתניהו וטען כי "התכלית היחידה של התקציב הדו-שנתי היא קניית שקט פוליטי תוך התעלמות מהנזק העצום לדמוקרטיה הישראלית. הדיון בתקציב אחת לשנתיים מרוקן את הכנסת מתוכנה ולא מאפשר לנבחרי הציבור להתערב בקביעת סדרי העדיפויות הלאומיים ולתקן עיוותים חברתיים בזמן אמת."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}