כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לאן נעלמו 30 דירות בביתר? • פרסום ראשון

העיתונים החרדיים דיווחו הבוקר על הפשרת 112 יחידות דיור, אך מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה: מדובר ב-82 יחידות דיור בלבד • על אלו מתחמים מדובר? ומי מהקבלנים הרוויח? • כל הפרטים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

כותרות העיתונים החרדיים סיפרו היום (ה) בבוקר בעליצות, כי בקיעים ראשונים נתגלו בחומת ההקפאה ביישובים החרדים ביהודה ושומרון. על פי הדיווחים, 112 (או 114 לשיטת המחמירים) יח"ד הופשרו בעיר ביתר, כשהעיתונים מניחים את כתרי הקרדיטים על ראשי הפוליטיקאים שעשו במלאכה.

אולי יהיה זה אכזרי מעט לצנן את ההתלהבות, ולהחזיר את צינת ההקפאה ליישובים החרדיים, אך המציאות בשטח מעט רחוקה מהתרחישים הוורודים אותם מציגה העיתונות החרדית.

ראשית לעובדות: 82 יחידות דיור בלבד, שנקלעו לבעיה מסוימת, קיבלו את אישור משרד הביטחון, ובנייתם תחל כבר בשבוע הקרוב. אמנם גם 82 יחידות זהו הישג לא מבוטל, אך לא מדובר בדירות המגיעות יש מאין, אלא בפרוצדורה פשוטה למדי, שהוכנסה בתור 'עז' לגזירת ההפקאה.

בכדי לפשט את העניין נזכיר לקוראים, כי עוד בזמן אהוד אולמרט אושרו לבניה 300 יחידות דיור בביתר. הקבלנים שזכו במכרזים נמצאים בימים אלו בתנופת בניה, ותושבי ביתר מספרים כי לא זכורה להם תנופת בניה כזו, דווקא בזמן בו העיר אמורה לסבול מקפאון מוחלט.

מתוך 300 היחידות דיור, נותרו 82 יחידות דיור שהקבלנים טרם החלו בחפירת היסודות. מדובר בחברות הבניה חיים זקן ואלואל, שזכו במכרז לבניית 200 יחידות דיור, והחלו רק בבניית 118 מתוכם. במתחמים אותם קיבלו הקבלנים, החלו בבניית החלק העליון של המתחמים, כשהחלק התחתון ממתין לבניה.

בטרם הספיקו הטרקטורים לעלות על החלק התחתון של המגרש, הגיעה גזירת ההקפאה, ואיתה הבשורה: בניינים שטרם החלו בחפירת יסודותיהם, יוקפאו לכל התקופה עליה החליטה הממשלה. הקבלנים הנואשים הסבירו כי התקיעה של החלק התחתון תעכב את כל הפרויקט, וכי אין הגיון לאשר רק חלק מהשטח, ולהשאיר חלק אחר ללא בניה.

ההגיון העומד מאחורי הטענה ברור: הקבלנים לא מבקשים להתחיל לבנות בפרויקט חדש, אלא להשלים את המלאכה הנמצאת בשיאה. הדברים הועברו לדרג הפוליטי, ושר הביטחון, שהבין את הבעיתיות, שלח אתמול טופס המאשר לבנות את 82 יחידות הדיור הנוספות.

הישג כביר? לא בטוח. בשורה לקבלנים? בגדול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}