כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ראש הממשלה ביקש - וברקת ישהה הריסת בתים בסילוואן

סאגת הריסת המבנים הבלתי חוקיים בכפר סילואן נמשכת: ראש העיר שהתעתד להודיע היום על הפיכת האיזור לגן לאומי, דחה את ההכרזה עקב בקשת ראש הממשלה שלא לעורר מהומה בינלאומית

ברקת. נענה
ברקת. נענה

סערת הבניה הבלתי חוקית בכפר סילואן שבירושלים המזרחית מסרבת לשכוך. הבוקר ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מראש העיריה ניר ברקת, להקצות פרק זמן נוסף לטובת הנסיונות להגיע להבנה עם תושבי סילוואן בנוגע לפרוייקט גן המלך.

"נתניהו העלה בפני ראש העירייה את קיומם של גורמים אינטרסנטיים שמעוניינים לעורר ריב ומדון ולהציג בארץ ובעולם תמונת מציאות מעוותת", מסר ניר חפץ, ראש מערך ההסברה הלאומי.

ביבי הבהיר לברקת כי אין לו שום כוונה לנסות להתערב בניהול ענייני העיר ולא בסמכויות המסורות בידי רשויות האכיפה התכנון והבנייה. הוא העלה בפני ברקת את קיומם של גורמים בעלי עניין המעונינים לעורר ריב ומדון ולהציג בארץ ובעולם תמונת מציאות מעוותת.

הבוקר דווח כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יציג היום את תכניתו להפיכת גן המלך, המתחם בו התהלכו מלכי בית דוד לגן לאומי. כזכור הפך המקום בשנים האחרונות לאתר בו נבנו עשרות בתים בלתי חוקיים על ידי ערביי העיר. ברקת מתכוון להציע למתגוררים במקום לקבל חלופה לבתיהם בדמות שטח סמוך בו יוכלו לבנות את ביתם כחוק.

אולם לאור בקשת ראש הממשלה, נמסר מלשכת ראש העיר: "לאחר שיחה בין ראש העיר לראש הממשלה, נענה ברקת לבקשת נתניהו להמשיך ולעשות כל מאמץ למצות את המהלך מול התושבים בפרוייקט 'גן המלך'. ברקת ציין כי הדיון בוועדה המקומית בנושא זה יידחה. בינתיים יימשכו הפגישות והשיחות עם התושבים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}