כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סימני מרד בליכוד?

ניצחון לאגף הימני במפלגת השלטון: בית הדין של תנועת הליכוד הורה על הצבעה במרכז שתעסוק בצו ההקפאה עליו החליטה ממשלת נתניהו. במקביל נלחם נתניהו קרב בלימה נגד הפסד צפוי בהצבעה פעוטה

נניהו בנאום בר אילן. צילום: פלאש90
נניהו בנאום בר אילן. צילום: פלאש90

על בלגן בקדימה, שומעים כל הזמן. חרחורי הגסיסה של המפלגה נשמעו בחודש הקודם למרחק, ורק צירוף של השלומיאליות של מי שהתיימר לחסל את המפלגה, יחד עם ההכרה של חברי הכנסת שבה, כי הישימון האופוזיציוני עדיין עדיף על בית הקברות לדינוזאורים פוליטיים הציל אותה מפירוק ברגע האחרון.

מנגד עמד הליכוד של נתניהו, שחברי הכנסת שבו ידעו כי הם חבים את מקומם למנהיג שקומם את המפלגה ממעמקי 12 המנדטים אליהם רוסקה המפלגה עם פרישת המנהיג המיתולוגי אריאל שרון, לבנימין נתניהו – ובמשך שנה וקצת מאז הבחירות שמרו באופן כללי על חזות אחידה ועל לכידות מעצמה מאחורי המנהיג.

אולם לא עוד. מאז החל בנימין נתניהו להטות את הגה מדיניות הממשלה לעבר מה שנתפס בעיני חלק מחבריה כמחוזות השמאל האפלים, החלה תסיסה פנימית מתחת לפני השטח. תסיסה שאט אט מתחילה לצוף אל מעל לפני השטח.

מלבד סילבן שלום, הפגוע הנצחי של הפוליטיקה הישראלית, ומי שתפס את מקומו של דוד לוי בליכוד, החלה להתגבש נגד נתניהו קבוצת צעירים מהשוליים הימניים של הליכוד, קבוצה שעכשיו גם מתחילה לראות תוצאות לפעילותה.

מדובר בהודעתו של בית הדין של תנועת הליכו,ד שהודיע בצהריים (ג') כי מרכז המפלגה יתכנס לדיון בהחלטה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לתקופה של עשרה חודשים. למרות התנגדות יו"ר המפלגה וראש הממשלה בנימין נתניהו לכינוסו של מרכז הליכוד, למרות התנגדותו. בתום הדיון שצפוי להתקיים ב-18 בחודש יצביעו חברי המפלגה בעד או נגד המהלך.

בימים האחרונים עושה ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמצים לשכנע כמה שיותר חברי מרכז לתמוך בהצעתו לדחות את הבחירות לצירי ועידת התנועה ב-18 חודשים. מדובר בנושא טכני ופעוט לכאורה, ואולם בימים בהם הפלג הימני של המפלגה זועם על ראש הממשלה בעקבות הקפאת הבנייה בהתנחלויות, גם העניין השולי הזה הופך לשדה קרב.

אנשיו של פייגלין טוענים, כי מדובר במהלך המנוגד לחוקת המפלגה. אבל הם לא לבד. גם השרים סילבן שלום, גלעד ארדן ויולי אדלשטיין למשל מתנגדים להצעת נתניהו, כל אחד מסיבותיו. אליהם מצטרפים גם חברי הכנסת דני דנון, ציפי חוטבלי, מירי רגב ויריב לוין.

"ביבי חושש מהפסד שיגרום לו מבוכה", אומרים בליכוד, ומכוונים למאמציו הניכרים של נתניהו להשפיע על דעתם של הצירים.

אולם קרב הבלימה של נתניהו, שלשכתו במצודת זאב בתל אביב ערכה אתמול מאות שיחות טלפון עם חברי מרכז שהוזמנו לביקור היום בכנסת ולפגישה עם ראש הממשלה, מעורר ביקורת בתוך המפלגה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}