כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשטרה מתכננת: חרדים יגויסו - וישמרו על הסדר במאה שערים ובית שמש

המשרד לביטחון פנים יפתח את שורות המשטרה למגזרים חדשים: שוטרים חרדיים ימלאו תפקידי שיטור במרכזי אוכלוסייה חרדיים • בנוסף יופנו חלק מהחרדים גם לשירות בשב"ס ובכוחות כיבוי אש

בקרוב - שוטרים מקומיים. שוטרים בבני ברק
בקרוב - שוטרים מקומיים. שוטרים בבני ברק

הסכם שמתגבש בימים האחרונים בין מינהלת השירות האזרחי-לאומי לבין המשרד לביטחון פנים יפתח את שורות המשטרה למגזרים חדשים הממעטים בדרך כלל לשרת בה - החרדים והערבים. השירות ייעשה במסגרת שירות לאומי ובמקום שירות צבאי. כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.

על פי תוכניתו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שסוכמה עם מפלגת ישראל ביתנו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, יוצע לראשי המגזרים הללו לשכנע את אנשיהם להתנדב לשרת במשטרה במסגרת תוכנית 'עיר ללא אלימות'.

חרדים יגויסו לתפקידים שונים במשטרה, בהם גם תפקידי שיטור במרכזי אוכלוסייה חרדיים כמו שכונת מאה שערים בירושלים ובית שמש. בנוסף יופנו חלק מהחרדים גם לשירות בשב"ס ובכוחות כיבוי אש.

המתגייסים הערבים יוכלו לשרת במקום יישובם. בנוסף קיימת כוונה לשלבם גם בשירות בתי הסוהר במסגרת הלוחמה בניסיונות להברחת סמים.

מדובר בתכנית גיוס של אלפי חרדים ובני מיעוטים לטובת שירות לאומי מטעם המשרד לביטחון פנים. גורמים בלשכתו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ אמרו ל"ישראל היום", כי מדובר בכוונה להעניק לשתי האוכלוסיות הללו אפשרות לשרת את המדינה.

בקרב המגזר החרדי משרתים כיום כ-1300 חרדים במסגרת השירות האזרחי בעיקר בארגונים התנדבותיים כמו זק"א מד"א יד שרה ואחרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}