כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'משפחה' חשף - משרד החינוך השמיט

מנהל מוסד שייכנס היום לאתר משרד החינוך כדי להוריד טופס רישוי, לא ימצא את מבוקשו • הסיבה? תחקיר 'משפחה' גילה את מערומיו של 'שלטון פקידים', שניסח טפסים המנסים לאכוף את 'תוכנית הליבה'

גדעון סער
גדעון סער

במשרד החינוך יש כנראה מי שקורא את העיתונים החרדיים בתשומת לב יתרה. כותרתו הראשית של עיתון 'משפחה' שיצא היום לדוכנים, עסקה בנושא הנהלים החדשים שקבעו פקידי משרד החינוך מתחת לאפו של הדרג הפוליטי במשרד, נהלים שכללו בתוכם את חובת הכללת תוכנית הליבה בתוכנית הלימודים של המוסדות החרדיים, ועוד קשיים בירוקראטיים שונים ומשונים.

התחקיר המפתיע, שהפנה את הזרקורים אל עבר 'שלטון הפקידים' שהתגבש במשרד החינוך מתחת לאפו של הדרג הפוליטי במשרד, מגלה שהמצב כמעט והגיע לידי משבר, שבכוחו היה להביא לסגירתם של מוסדות רבים.

"השינויים שהוכנסו בנהלים", מתאר כתב העיתון, "כוללים כמעט את כל קשת ההנחיות והתקנות, שניסו שרי החינוך, יועצים משפטיים וועדות ממשלתיות לחייב בהן את מוסדות התורה, הן בתכני הלימוד והן בהליכים הבירוקראטיים הכרוכים בהפעלת מוסדות. כשבראשן ההנחיה המחייבת מוסד המבקש הכרה כמוסד מוכר שאינו רשמי, להכניס לתכני הלימוד את תכני הליבה המפורסמים, כפי שנקבעו לפני קצת פחות משבע שנים על ידי ועדת דוברת".

התחקיר מתאר את פעילות הדרג הפוליטי שנחשף לעניין רק השבוע, ואת פעילות השר גדעון סער, שהופתע משינויי הנהלים שנעשו ללא ידיעתו. הוא מצידו מיהר להורות על כינוס ישיבה לדיון בנושא, שכללה מלבד נציגי משרד החינוך על אגפיו השונים, גם נציגים חרדיים.

בהוראת השר דנו הצדדים בדרכים לשינוי הנהלים, ששונו מאחורי גבו וללא ידיעתו של השר או של מנכ"ל המשרד. מסתבר שפעילות זו הייתה יעילה ומוצמת פי כמה מאז פרסום העיתון, כשאי מי במשרד החינוך מיהר להוריד מאתר המשרד את חוזר הנהלים החדש.

מנהל מוסד שירצה לקבל רישיון להכרה במוסד כמוסד השייך לחינוך המוכר שאינו רשמי, שימים אלו הם הימים הקובעים באשר לרישיון זה, לא ימצא שום תקנון או נוהל שיאפשר לו לעשות זאת.

האם סומכים במשרד החינוך על יום התענית וחג הפורים שיעסיקו את מנהלי המוסדות עד כדי שידחו כל פעילות בתחום הרישוי, או שיושב מישהו שחושב שניתן להתנהל מול הציבור החרדי בשלומאליות בירוקראטית מחפירה?!

את התשובות לכך ניתן לשמוע בבניין המשרדים הגדול השוכן בסמיכות לשכונת מאה שערים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}