כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

תרבות ה'נייעס' תגוייס לצה"ל

צה"ל מעמיק את אחיזתו בגיוס אברכים לצבא, המיועדים בעיקר לשירות בחיל המודיעין • במסגרת השקעת הצבא הוקמו 10 מחלקות בהן מוגש מזון למהדרין • "כל אברך יוכל להתגייס לחיל המודיעין"

בחורי ישיבות בתחנת הסעה של צה''ל. צילום ארכיון
בחורי ישיבות בתחנת הסעה של צה''ל. צילום ארכיון

המאמצים אותם משקיע צה"ל, בגיוס חרדים לצבא עולה שלב, והשבוע מוציא דובר צה"ל הודעה כי חיילים חרדיים ישולבו בכל מערכות הצבא.

ההודעה הזו מגיעה במלאות שנה לתוכנית "בינה בירוק", המשלבת חיילים חרדים באגף המודיעין, מחזור הגיוס הקרוב צפוי להיות הגדול ביותר עד כה, בו ישולבו מעל ל-100 חרדים. כעת צפויים להיפתח עבורם תפקידים חדשים - דוגמת טכנאי סיסטם ודפס דיגיטלי - ובחיל המודיעין מעריכים כי שילוב החיילים בתפקידים נוספים יוביל לעליה בנכונות לגיוס במגזר החרדי.

עד כה שולבו במסגרת התוכנית כ-130 חיילים חרדים בעיקר בתפקידים טכניים - תוכניתנים ומנהלי רשתות מחשבים. באגף המודיעין מציינים כי משתתפי התוכנית מביעים התעניינות גם ביציאה למסלולי קצונה ובחתימה לשירות קבע.

"מעתה, לכל חרדי שיבוא ויאמר 'אני רוצה להתגייס לחיל המודיעין', יימצא תפקיד והוא ישולב בצה"ל", הצהיר רב חיל המודיעין האחראי על התוכנית, רס"ן נתנאל.

בשונה משאר תוכניות שילוב החרדים, רבנות חיל המודיעין היא זו שמובילה את מיזם "בינה בירוק" ואחראית לתנאי שירותם. במסגרת זו, הרבנות החילית תמנה בקרוב קצין שיעסוק באופן פרטני בתוכנית. בנוסף, באמ"ן שוקדים כעת על דרכי פרסום המיזם בתקשורת החרדית, זאת בנוסף לשני כנסי המתגייסים שייערכו בקרוב.

"אנו פותחים בפני החרדים את המקומות הנחשקים ביותר, תוך קיום אורח חיים דתי החל מאוכל בהכשר גלאט, דרך שירות נפרד מנשים וכלה בשעות לימוד גמרא יומיות", הוסיף רס"ן נתנאל."
במקביל לשילובם בחיל המודיעין עושה צה"ל פעולות נוספות. בין הייתר, שילוב החרדים בצה"ל מתרחב גם לחדרי האוכל. מחלקות כשרות למהדרין הוקמו בשבועות האחרונים בכל הבסיסים בהם משרתים חיילים חרדים, לאור העלייה במספר המתגייסים מקרב העדה. המחלקות נתונות לפיקוח משגיח הכשרות של המטבח, והחיילים המקפידים על כשרות למהדרין אוכלים בכלים משלהם. האוכל גם מבושל בכלי בישול נפרדים והתפריט מותאם במיוחד לסועדים.

עד כה הוקמו המחלקות בכעשרה בסיסים, בהם בה"ד חיל הים, בסיס מודיעין באזור המרכז, בסיס ההדרכה של חיל המודיעין, בית-הספר ה"טכני" של חיל האוויר, מחנה פלמחים, בסיס חצור ומחנה תל נוף, בו הוקם חדר האוכל הראשון לפני כשנה. לצד זאת, בבסיסים בהם מפעילה את המטבחים חברת ההסעדה האזרחית "קשת טעמים", מחולקות חמגשיות מיוחדות לאוכלי המהדרין.

"התקדמנו בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית בכל הקשור לכשרות למהדרין", העיד רמ"ד בסיסי מזון ברבנות הצבאית, רס"ן הרב אשר לנדאו. "בכל מקום יש אוזן קשבת לנושא, והכוונה היא שבסופו של דבר המזון יהיה כשר למהדרין מבלי שהדבר יעלה הרבה כסף לצבא".

לדברי רס"ן הרב לנדאו, לא מן הנמנע כי בעתיד יהפכו כל חדרי האוכל בצה"ל כשרים למהדרין. "בשנים הקרובות צפוי גידול במספר החיילים החרדים, וצריך לחשוב פעם נוספת האם לא כדאי להכשיר בהתאם את כל המטבחים הצבאיים. אני מעריך שעם השנים זה יקרה", הוא ציין.

בתוך כך, בתחילת השבוע הגיעה למתקן אדם מכונת מזון למכירת טוסטים, השנייה מסוגה בארץ, כשעל אחד מסוגי הכריכים שהיא מציעה אף מוטבעת חותמת של בד"ץ העדה החרדית. רס"ן הרב לנדאו הבהיר כי גם יתר הכריכים נמצאים ברמת כשרות גבוהה, כולל פיקוח של משגיח כשרות צמוד במפעל. אגב, הכריך הכשר בד"ץ אף פותר את בעיית נטילת הידיים, שכן יש לברך עליו את ברכת המזונות ולא את ברכת "המוציא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}