כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

התיק נגד נחמן אנשין - נסגר

בית המשפט קיבל הבוקר את עמדת הפסיכאטר המחוזי לפיה נחמן אנשין לא היה אחראי למעשיו בשעת רצח בתו, והחליט על סגירת התיק נגדו • אנשין ימשיך לשהות בבית החולים הפסיכאטרי 'איתנים'

התיק נגד נחמן אנשין - נסגר

סוף לפרשייה הטראגית בשכונת שמואל הנביא בו קיפחה פרומה אנשין בת השמונה חודשים את חייה: נחמן אנשין, המואשם ברצח בתו התינוקת, לא היה אחראי למעשיו, כך נקבע בחוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, אותה קיבל הבוקר (ד') בית המשפט בירושלים.

עורכי דינו של אנשין חששו כי בית המשפט לא יקבל את חוות הדעת של הפסיכאטר המחוזי, מכיוון שזו סותרת את זו שהוגשה לפני כחודש וחצי, בה נקבע כי אנשין כשיר לעמוד לדין בגין רצח בתו. במשטרה הערכיו כבר אז כי אנשין, שלו היסטוריה של מחלות נפש, לקה בהתקף פסיכוטי לאחר שחדל לקחת את התרופות שנרשמו לו. אך כאמור בית המשפט החליט לקבל את עמדת הפסיכיאטר, וסגר את התיק נגד אנשין.

בכתב האישום החמור שהוגש לפני כחודשיים נגד אנשין מתואר כיצד הוציא את אשתו בכוח מהבית. היא הצליחה להיכנס חזרה פנימה, ואנשין שאל אותה מי היא. היא הזדהתה כאשתו והוא אמר לה כי הוא "יחסל אותה", וכי הוא לא מכיר אותה.

האשה ברחה החוצה וביקשה את עזרת השכנים. כשהגיעו אלו לביתו צעק הנאשם לשכנים: "היא בידיים שלי, שחוטה כמו תרנגולת". מתנדב משמר אזרחי שוחח עם הנאשם וביקש ממנו: "פתח לי את הדלת כדי שאקח את הילדה". בתגובה צעק לו הנאשם "הילדה כבר מתה". הפעוטה שעוד הייתה בחיים בשלב זה נבהלה מהצעקות ובכתה.

בתגובה החליט אנשין לרצוח אותה. "הוא אחז בידו את רגלה השמאלית המנוחה, כשראשה מוטל כלפי מטה, אמר את הפסוק: "אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע" ואז הטיח בכוח רב את ראשה של המנוחה ברצפת הדירה 6-7 פעמים.

למרות כתב האישום החריף, החליט בית המשפט כי אנשין לקה בהתקף פסיכוטי חריף בשעת המעשה, ולא היה כשיר למעשיו. בית המשפט קבע כי הוא יאושפז בבית חולים לחולי נפש, שם ייקבע המשך טיפולו על ידי צוות בית החולים.

בתוך כך, אשתו של נחמן אנשין הצליחה לקבל ממנו גט. לפני כשבועיים הגיעה האישה לבית החולים "איתנים" בו הוא מאושפז, שם קיבלה גט בנוכחות שני עדים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}