כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בעיית זוגיות: קדימה וישראל ביתינו במרוץ לברית הזוגיות

מהלך של ח"כ מאיר שטרית מקדימה, להעלות להצבעה במליאה את חוק ברית הזוגיות, אוגף משמאל על ידי ח"כ דוד רותם שהודיע: ישראל ביתינו תפעל להעברת החוק עוד במושב הנוכחי של הכנסת

יקדם את ברית הזוגיות. ליברמן
יקדם את ברית הזוגיות. ליברמן

מושב החורף של הכנסת, העומד לקראת סיומו בשבועות הקרובים, עומד דווקא לקראת סופו להתחמם ולהעמיד במסלול התנגשות חזיתית את שתי המפלגות שנאו במערכת הבחירות את דגלי חופש הדת במדינה, ישראל ביתינו ומפלגת קדימה.

שתי המפלגות שהתחייבו לבוחריהן לפני הבחירות לקדם בחקיקה, את נושא הסדרת נישואין אזרחיים במדינה, עתידות לפעול לקידום החוק כבר בימים הקרובים.

מחר מתכוון ח"כ מאיר שטרית מקדימה, להביא את הצעת חוק ברית הזוגיות, להצבעה בקריאה טרומית במליאה במטרה להביך את ישראל ביתינו.

"הצעת החוק הזאת פותרת את הבעיה של כל אלה שלא יכולים להינשא בארץ כדין, ונאלצים לנסוע לחו"ל. יש 350 אלף אנשים בישראל שנתונים במצב הזה, רובם עולים מברית המועצות לשעבר, וכל הניסיונות עד היום לפתור את הבעיה עלו בתוהו".

שטרית טוען גם, כי הצעת החוק שלו תזכה להסכמת הסיעות הדתיות מאחר, "והיא פותרת את הבעיה בלי לפגוע בשום דין הלכתי, כך שאין שום סיבה למפלגות הדתיות להתנגד לה".

הצעת החוק של שטרית מציעה, כי יוקם רשם נישואים במשרד במשפטים שירשום לנישואים את כל אלה שאינם יכולים להינשא כדין, והוא אשר ינפיק אישור נישואים על פי חוק. הרשם ינהל את מרשם הנישואים והוא גם מי שיהיה מוסמך לבטל את הנישואים במידה ויגיעו שני הצדדים להסכמה על פירוקם.

המהלך, שבמקורו נועד להביך את מפלגתו של ליברמן, שהייתה צפויה על פי הערכות להתנגד לחוק לטובת שימור הקואליציה, התפרץ מבחינתה של ישראל ביתינו לדלת פתוחה, כשאמש הודיע ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו, כי בכוונת המפלגה להעלות בעצמה את הצעת החוק, ולפעול לקבלתו בקריאה שניה ושלישית עוד במהלך מושב החורף הנוכחי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}