כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשטרה: אפס סובלנות כלפי מפירי הסדר

האם יזכו תושבי ירושלים לחג פורים שקט? בתדרוך שהתקיים במשטרת י-ם, הודיעה המשטרה: יד קשה תופעל כלפי כל מפר סדר • הרבנים: אין אחריות על נער שיתעסק בנפצים • להיקהל ולעמוד על נפשם

נפצים
נפצים

לאחר שנים שבהם צדו צעדיהם של הירושלמים מלצעוד ברחובות גאולה בחג הפורים - השנה תהיה גאולה נקייה מנערים הוללים ואווירת הפקרות. זאת בתנאי שכל הסיכומים שהושגו בפגישה המשטרתית ייושמו, עד לאחרון שבהם.

הבוקר התקיים דיון בלשכת מפקד משטרת ירושלים סנ"צ אלי כזרי עם קציני מרחב ציון, נציגי ועד גאולה וחברי ערייה חרדיים. בפגישה הטעונה סוכם, כי כמו בכל שנה, גם השנה תאכוף המשטרה את הסדר הציבורי בשכונת גאולה באופן קפדני ביותר במהלך כל יום הפורים.

המשטרה לא תתיר שום התקהלוות, הודיעו נציגי המשטרה. השנה, הבטיחה המשטרה, ננקוט בצעדים הכי חזקים וניעזר בכל הכלים העומדים לרשותנו, בכדי למגר את תופעת הפרות הסדר בציר התנועה בגאולה.

ומהצהרות למעשים: המשטרה קיימה הבוקר תדרוך קצינים, בו נידונו המקומות המועדים לפורענות, ואף נבדקו צירי התנועה. המשטרה הודיעה כי בכל ציר תנועה בעייתי לא תתאפשר העמדת רכב - גם לא לצרכי התרמות.

"רכב שיפריע לתנועה ייגרר מיד", אמרו במשטרה. "נטפל בסדר בכבישים במהלך החג, וננהג אפס סובלנות כלפי מפירי סדר. אווירת החג צריכה להיות שמחה לכולם, ולא ניתן לכמה אנשים להרוס את החג".

"בכל השנים נהגה המשטרה בשיתוף פעולה עם הרבנים, וכך היא תמשיך לעשות השנה, כשבין היתר היא תפעיל שוטרים סמויים רבים בהמלך החג", אמרו במשטרה. "הציפיה היא לקבל את פני כל הבאים לירושלים במהלך החג, מתוך שמחה ורגיעה מושלמת".

בפרסומים אחרונים לקראת חג הפורים, הודיעו רבני השכונות בירושלים, כי יש לדווח מיידית על מכירת נפצים ושאר מרעין בישין למשטרה. זאת בכדי למגר את התופעה מהשורש. הרבנים קוראים לציבור ההורים לא לשלוח את ילדיהם למקומות שיש חשש שיתפתחו בהם מהומות. בנוסף לנזק הרוחני, קיים חשש שהם ייעצרו, עקב הודעת המשטרה על טיפול ביד קשה בכל גורם שימצא באזור בשעת ההתפרעות. הרבנים הביעו תקווה כי החג יעבור בשלום כבשנים עברו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}