כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משפטו של אליאור חן: השופט פיטר הסניגור

דרמה בבית המשפט בירושלים: השופט הדיח את עורך דין אריאל עטרי, פרקליטו של אליאור חן, המואשם בהתעללות חמורה בילדים • מתח ביקורת קשה על הפרקליט והנאשם המהתלים בבית המשפט

קבע זמן לדיונים. אליאור חן
קבע זמן לדיונים. אליאור חן

דרמה בבית המשפט המחוזי בירושלים: שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יורם נועם, החליט לפטר את עורך דינו של אליאור חן, המואשם בהתעללות סדיסטית בילדים ובעבירות קשות נוספות.

סיבת ההדחה היא עובדת סירובם המופגן של חן וסנגורו, עו"ד אריאל עטרי, לחקור את העדים ולקחת חלק במשפט. בדיון האחרון הסתיימה חקירתה של עדת המדינה, אמם של הילדים שעברו התעללות, בידי פרקליטות המדינה, אולם עו"ד עטרי סירב לחקור אותה חקירה נגדית.

התנהלותו של עטרי, ככל הנראה בהנחייתו של חן, הינה חסרת תקדים באולמות המשפט בישראל.

מהחלטתו של השופט נועם עולה, כי השניים מתנהלים באולם בית המשפט כבתוך שלהם, כשהם מציבים אולטימטום לשופט. השופט כתב כי חן ועו"ד עטרי הודיעו, כי כל עוד לא ידחה שלב תחילת שמיעת ההוכחות במשפט למועד שנקבע על ידם, ספטמבר 2010, הם לא ישמיעו כל עמדה במשפט, ובכלל זה לא יחקרו את עדי התביעה, לא יעלו עדים מטעמם, ולא ישמיעו סיכומים. בנוסף הודיע הצמד, כי נוכחותם באולם תהיה פסיבית לחלוטין.

"הם נתנו ביטוי מופגן להתנהלות זו, בעת עדותה של עדת התביעה הראשונה, והודיעו כי כך ימשיכו לנהוג גם אם יידחה הדיון במספר שבועות, אלא אם כן ידחה בית המשפט את המשך הדיון לאחר פגרת הקיץ", קבע השופט. "התנהלות חריגה זו, ובפרט על רקע נסיבותיו המיוחדות של התיק, מובילה למסקנה כי לנאשם אין כיום ייצוג משפטי אפקטיבי, וכי יש מקום למנות לו סניגור ציבורי, למרות התנגדותו והתנגדות בא כוחו לכך".

לפני שבוע פנה עו"ד עטרי לבית המשפט, כי לנוכח לוח הזמנים שהקציב בית המשפט לשמיעת שלב ההוכחות, אין הוא יכול להגן בצורה ראויה על חן, ועל כן הוא מעדיף שלא לעשות זאת בכלל.

בהחלטתו כתב השופט כי לעו"ד עטרי ידע כבר בתחילת המשפט, כי שמיעת ההוכחות בתיק תחל כשלושה חודשים לאחר הגשת כתב האישום, תקופת זמן המהווה פרק זמן סביר בהחלט, וכי על עטרי היה להיערך בהתאם ללימוד התיק והכנתו, על פי לוח הזמנים שנקבע על ידי בית המשפט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}