כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'ילדי המבחנה' של המערכות המזוייפות!

מי נטל לעצמו סמכות להמליץ על חברה מסחרית ל'אינטרנט' במהלך הכנס למחנכים בהשתתפות גדולי ישראל? • ומדוע מפרסם 'יתד' את תמונת האדמו"ר מגור נגד רצונו המפורש? • טורו של יצחק נחשוני

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



המאבק התקשורתי הבא: קווי הנייעס

'קרית התקשורת' מודיעין עילית, שאט-אט תופסת את מקומה כ...מקבילתה ה'חרדית' של 'נוה אילן', אחרי שהפכה לאחרונה מקור בלתי נדלה ל'אייטמים' שאף ישוב חרדי אחר לא עומד בקצב, לספק אותם ב'שעת האמת', גם אם אין מאחוריהן כוונות אמת, מכינה עצמה כבר לגיחה התקשורתית הבאה.

אחרי כל ה'טחנות' של 'תחנות' האינטרנט ברחיים של יד ומכונה, כאילו היו ה'קמח' שלפני התורה, אחרי פרסום התקנות החדשות להפצת עיתונים בקרית ספר ותנאי התשלום ל'ועדה לענייני פרסום', הפועלת ליד לשכת הרבנות המקומית (ה'מקווה נייעס' פטורים בינתיים מאגרה), מגיע תורם של החדשות בקווי הטלפון.

השוקדים על הכנת המערכה הבאה, שקופחו עד עתה בשל "מחויבויות קודמות" - מתחילים סוף סוף לחייך מ...אוזן לאוזן.

פ. י. במקרה מ...ממודיעין עלית, משחרר היום ב'יתד נאמן', "בכאב למען התורה הקדושה", את הסנונית הראשונה במאבק שאיש אינו יודע לאן יתפתח.

"אני מסופק אם הציבור יודע עד כמה התופעה חמורה. זיכני ה' להיות משגיח על בחורי חמד בישיבה קדושה, ולפני כשנה היו אצלנו כמה בחורים שחלה אצלם ירידה רוחנית גדולה. בברור קצר שערכנו התברר שהכל התחיל בהאזנה לקווי תקשורת אלו. זה התחיל בסקרנות ועבר במשך הזמן להתמכרות ממשית, בוקר, צהרים וערב".

אין לנו את הכלים לבדוק את מסקנותיו החד משמעותיות של אותו 'משגיח', אבל במקרה הזה גם אין לנו סיבה לערער ולהרהר אחרי דבריו. אין ספק שהנגישות של בחורים צעירים לטלפונים, בעיקר הניידים, גם אם הם כשרים, היא אחד מפגעי 'הדור השלישי' שלנו.

אלא שגם כאן, במקום לקדש מערכה נגד ה'פלטפורמה העקומה' - שהם מפעילי קווי החדשות בטלפון, טוב היו עושים אם היו אוכפים על הבחורים את האיסור להגיע עם המכשירי הסלולר לישיבה, דבר שעליו הורו כל גדולי ישראל הרבה לפני 'תחנות' האינטרנט, ובמקביל לאיסור לשכור רכב כדי לאסוף כסף לת"תים של הישיבות בפורים.

אותו ה'משגיח' בוחר, כמו שכניו ל'קרית התקשורת', ב'דרך הקצרה' שהיא ארוכה עד אין סוף, זו שעשויה להביא 'הילה וכבוד' מדומים, בכתבות שי. סבר, הילד המנוצל, יהיה חתום עליהם, ובכל מקרה לא עלולה להיתקל, חלילה, בהתנגדותם החזיתית של תלמידיו, שלרוחניותם הוא ערב קודם לכל.

באותה דרך מוכרת, שלא תוביל לשום מקום, הוא מכוון אל מפעילי קווי החדשות, ואל ה'עסקנים' המשתפים איתם פעולה, וכותב: "שמעתי שמנהל קו חדשות אחד מתפאר בהישגיו שסך האזנה לקו שלו הוא כמה מאות אלפי דקות בחודש. השם ירחם! מי יודע כמה תלמידי חכמים הדור הזה הפסיד מחמת קוים אלו. מי יודע כמה נפילות רוחנית התחילו מחמת ביטול תורה עצום שכזה... בשיחה עם איש ציבור ידוע סיפר לי איך שקוים אלו צוברים כח ועוצמה, עד כדי כך שהרבה אנשי ציבור ועסקנים מפחדים מהם. מתנהל אצלם יחס של תן וקח - אתה תשדר עלי בחיוב ואני אעדכן אותך ברכילות עסיסית! ומיהם שדרני הקווים? כמה צעירים ברמה דתית נמוכה משולי המחנה. ואחרי הריקים הללו רצים העסקנים"...

ה'ריקים' הללו, כבוד המשגיח, הם המחזור הקודם של תלמידים, שראו את דרכי השקר, חוסר תום הלב והערמה שבהם מתנהלים, מתוך עירך, ובאותה אכסניה שבה בחרת לפרסם היום דבריך, המערכות הקודמות לאלה שאתה קורא היום לפתוח בהם.

ה'ריקים' האלה הם 'ילדי המבחנה' של אלו שהעזו להמליץ למחנכים, באמצעות חומר כתוב שחולק להם בכנס ראשי המוסדות נגד האינטרנט, על חברות מסחריות שעמן מותר להתקשר, מבלי שגדולי ישראל שישבו על הבמה ידעו שמחולקת המלצה כזו מתחת לאפם, ובשעה שהם פסקו שכל אחד ואחד הנאלץ להתחבר לאינטרנט חייב לשאול שאלת חכם.

ה'ריקים' האלה הם חבריו של יחיאל סבר, אחיינו של הגרמ"מ קארפ, המנוצל כדי לפגוע באמונת חכמים שבנו, ואחר-כך מביאים אותו מנצליו אל הקודש פנימה להכפיש את אלה המוחים על מעשיהם ומעשיו.

ה'ריקים' האלה קיבלו רק לפני חודש מכתב המלצה משכנך ל'קרית התקשורת', שבו הם זוכים בציון לשבח על ציות לדברי חכמים.

אז פלא שה'עסקנים' וה'תלמידים' נמשכים אחריהם?

לצילום: ל
ל'יתד' לא איכפת. בכנס החינוך


פה תמונה הבעיה

מן הידועות הוא שהאדמו"ר מגור מקפיד מאוד שתמונתו לא תתפרסם מעל גבי העיתונים. צלמי ה'פאפאראצ'י' החרדים, בעיקר שוקי לרר, המורשים להנציח את אירועי חצר גור הגדולה, ומעמדים שבהם משתתף האדמו"ר, מחויבים בהסכם שאין כל צורך להעלתו על הכתב, כי יפעלו על פי הכללים, ותמונות שבהן נראה האדמו"ר לא יגיעו לחנויות הדגים.

גם בכנס ראשי מוסדות החינוך שנערך שלשום, מילא 'המודיע' - הבטאון הרשמי של חסידות גור, אחר רצונו המלא של האדמו"ר ואין כל חידוש בכך. למרות הניסיון הקשה שבו עמדו, שלא לפרסם את שולחן הנשיאות אותו עיטרו גדולי התורה והחסידות, שהרי תמונה אחת שווה יותר מאלף מלים, היו מוכנים לטרוח ולשרבט אלף ואחד, אבל נמנעו מלפרסם תמונה מהכנס משום שבמרכזה נראה האדמו"ר.

גם 'המבשר' ציית, אם כי בצורה הרבה פחות מכובדת. הוא פרסם שלושה קטעי תמונות שבאף אחד מהם לא נראה האדמו"ר מגור, וזה יפה, ובתמונה המרכזית טשטש את פניו של האדמו"ר מגור ואת חלקם הסתיר בדוכן הנואמים.

כדי שהקוראים לא יטעו חלילה לחשוד שעל הבמה ישבה אשה שהגיעה לאודיטוריום שברמת אלחנן בטעות במקום לסמינר וולף שאליו שודר מהלך הכינוס למנהלות ולמחנכות, ושאת פניה נאלצו לטשטש, הותירו הגרפיקאיות בסטודיו של העיתון את כובעו של האדמו"ר לבצבץ מעל הראש המכוסה.

ומי בחר להתעלם לחלוטין ביהירות המאופיינת, גם בהזדמנות זו של דיווח מכנס לחיזוק וביצור החינוך לשמוע לדברי חכמים, אפילו מהבקשה הקטנה הזו והכל-כך קלה לביצוע? זה שוב 'יתד נאמן' שבחר לעבור במופגן על 'ככל אשר יורוך' במהדורה הכי 'לייט' שלה.

כבר אתמול התנוססה תמונתו של האדמו"ר מגור רק בעיתון זה, כשהוא יושב במרכז הבמה. הבוקר, כמו בכל יום ג', מתגוללים להם 22 תמונות שכאלה, שבהם נראים האדמו"ר מגור וכל גדולי התורה והחסידות האחרים בפח האשפה שליד תיבות הדואר בביתנו הקט, לשם הושלכו על-ידי שכני, שמסרבים בכל שבוע מחדש להכניס את החינמון של יום ג' לביתם. מחלק העיתונים לא יודע שעל הבוקר, הוא הוכשל רק בבתינו 22 פעם ב'לפני עיוור'.

נכון, מדובר במשהו שנראה שולי וזניח, אבל דווקא משום כך, אין שום סיבה להיכשל ולהכשיל אותנו בביזיון תלמידי חכמים ובאי מילוי רצונם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}