כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אנטישמיות במקסיקו: הגר"ד יוסף ספג נאצות

הגר"ד יוסף מצא את עצמו במוקד תקרית אנטישמית ליד בית הכנסת שערי שלום במקסיקו סיטי • אבנים, ביצים וקללות הוטחו לעברו ולעבר תלמידיו. חליפתו הוכתמה ועוזרו נחבל קשות • פרסום ראשון

ניצל בנס. הגר"ד יוסף. צילום: בחדרי חרדים
ניצל בנס. הגר"ד יוסף. צילום: בחדרי חרדים

האנטישמיות מרימה שוב את ראשה, והפעם, רב חשוב על הכוונת: בשכונת בקה מנצ'קו שבמקסיקו, בה התגורר הנגיד משה סאבא, מתארח בימים אלו הגר"ד יוסף, הנמנה על מורי דרכה הרוחני של הקהילה. במהלך ביקוריו התכופים במקום מוסר הגר"ד יוסף סדרת שיעורים והרצאות, ומקבל בביתו קהל רב המגיע בכדי לקבל עצה ותושיה.

הגר"ד יוסף, שהגיע למקום באמצע השבוע שעבר, בין היתר בכדי לחזק את הקהילה על פטירתם הטראגית של בני משפחת סאבא, עשה את השבת בסמיכות לבית הכנסת 'שערי שלום', בו מתפללים עשירי הקהילה, שהאזינו במהלך השבת בשקיקה לדרשותיו.

עם צאת השבת, כשהוא מלווה בעשרות מעריציו, יצא הגר"ד לכיוון הבית בו הוא מתאכסן. מיד כשיצא מבית הכנסת, נתקלו הקבוצה בקבוצה גדולה של אנטישמים, שהחלו להכות אותם ולהשליך לכיוונם מטר של ביצים, תוך שהם קוראים קריאות אנשטימיות נגד היהדות ומטיחים קללות ברב המכובד שהגיע להתארח במחיצת הקהילה היהודית.

בשיחה שערך אחד מן המשתתפים באירוע החמור עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר: "יצאנו מבית הכנסת, לאחר שבת מרוממת שעברנו יחד עם הרב. מיד ביציאה מבית הכנסת חיכו לנו קבוצת בריונים שהחלו להכות אותנו ולהשליך עלינו חפצים.

"כל מי שהיה במקום גונן בגופו על הרב בכדי שלא יינזק. אך לצערנו, חליפתו של הרב הוכתמה, ועוזרו של הרב – הרב אליהו כהן, אף נחבל בגופו".

הוא ממשיך לתאר את האירוע: "הקהילה שוכרת שירותי אבטחה מחברה פרטית, והללו הוזעקו מיד למקום. לאחר מרדף קצר שניהלו אחר הפורעים, הם נתפסו והועברו אחר כבוד לידי המשטרה".

• הרב בעצמו חש בטוב?

"כן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}