כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נתניהו התקפל: מערת המכפלה וקבר רחל במפת המורשת

לחץ הימין ואנשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, גרם גם הפעם לראש הממשלה להתקפל ולמהר להכריז: גם מערת המכפלה וקבר רחל יכללו במסגרת מפת המורשת שתזכה אותם בתקציבי שימור ושיפוץ

קבר רחל. צילום: עזרא לנדא
קבר רחל. צילום: עזרא לנדא

מקופלת. לא, לא השוקולד, ראש הממשלה. אין מילה אחרת לתאר את האיש המתקפל מכל קול של ציוץ נגדו, למרות שלפעמים זה גם לטובה. והבוקר במופע המתקפל, נכנע ביבי למחאת הימין, ומכלילי את מערת המכפלה וקבר רחל בין אתרי המורשת שיזכו לתקצוב עבור שיפוץ ושימור במסגרת מפת המורשת שהשיק הבוקר.

מועצת יש"ע מסרה בתגובה להודעה כי היא מברכת את ראש הממשלה והשרים על ההחלטה להכניס את האתרים הנמצאים מעבר לקו הירוק לרשימת אתרי המורשת. "התוכנית היא חיזוק החיבור עם ארץ אבותינו. זהו הישג גדול של שדולת ארץ ישראל בכנסת".

על פי התוכנית, אותה גיבש מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, תשקיע הממשלה כ-400 מיליון שקלים, ותגייס עוד 200 מיליון שקלים, לשיפוץ ושיקום אתרים בעלי חשיבות היסטורית, יהודית וציונית בישראל.

בין האתרים שישופצו נמנים בית טרומפלדור בתל חי, שם גם תיערך היום (א) ישיבת הממשלה, תחנת הרכבת ההיסטורית בירושלים, שכונת מונטיפיורי בתל אביב, הפארק המקיף את חומות העיר העתיקה בירושלים, מערות קומראן במדבר יהודה, בית גוברין ועוד.

מוקדם יותר אמר יושב ראש השדולה למען ארץ ישראל בכנסת, חבר הכנסת זאב אלקין, לעיתון 'מעריב' בתגובה לרשימה שגובשה: "אני מברך את הממשלה על עצם התוכנית אבל לא יעלה על הדעת שמערת המכפלה, אחד המקומות הכי משמעותיים בתולדות העם היהודי, לא נכללת ברשימת האתרים החשובים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}