כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

קהיר: נסיון פיגוע בבית הכנסת?

מטען חבלה על מתחם בית הכנסת בקהיר: אלמוני השליך מזוודה ובה מטען חבלה מאולתר ונמלט מהמקום • "אין ראייה המאשרת את החשד כי מדובר בניסיון פיגוע", אומרים במשטרה המצרית • קונילמל או מחבל בקהיר?

קהיר, מבט מלמעלה. צילום: ויקיפדיה
קהיר, מבט מלמעלה. צילום: ויקיפדיה

אי וודאות בדבר מקורו של פיצוץ במתחם בבית הכנסת בקהיר היום (א) בבוקר. כלי תקשורת במצרים מדווחים על פיצוץ שאירע בבית כנסת במרכז הבירה המצרית, כשעל פי הדיווח, מטען מאולתר הושלך לעבר כניסת בית הכנסת והתפוצץ, כשהוא אינו גורם לנפגעים או לנזק.

גם בקרב כוחות הביטחון המצריים שוררת אי וודאות באשר לסיבת הפיצוץ. מקור ביטחוני מצרי מסר לעיתון אל-מסרי אל-יום, כי כוחות הביטחון פתחו בחקירה ונבדק החשד שמדובר בפיגוע טרור. "לפי שעה אין לנו ראייה המאשרת את החשד הזה".

על פי הדיווחים, התרחש הפיגוע בשעה 6:30 בבוקר בבית הכנסת שברחוב עדלי במרכז הבירה המצרית. עדי ראייה סיפרו לעיתון אל-מסרי אל-יום כי הבחינו בתיק שחור מצופה בשברי זכויות על המדרכה ליד הכניסה לבית הכנסת.

"היה שם תיק שחור שעלה באש", סיפר מקור ביטחוני בקהיר לעיתון, "זו הסיבה לחשד שמדובר בפעולת טרור. למרות שפי שעה אין לנו ראייה המאשרת את החשד הזה".

על פי דיווחים, לבית הכנסת הנמצא מול מלון פנורמה, הושלכה המזוודה על ידי אדם שהגיע למלון ונשא עמו מזוודה בגודל בינוני. בעת ששהה בלובי הוא הפתיע את פקידי הקבלה כאשר פנה לעבר הכניסה, השליך את המזוודה ונמלט דרך סמטה צדדית.

ממקורות נוספים נמסר כי המזוודה הכילה בקבוקי בנזין, חומרים דליקים אחרים וכן קופסת גפרורים ומצית, דבר שגרם לשריפה עם השלכת המזוודה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}