כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הימין זועם: מערת המכפלה וקבר רחל אינם אתרי מורשת?

מחאה בימין על אי הכללתם של מערת המכפלה וקבר רחל במפת אתרי המורשת, בהם מתכוונת הממשלה להשקיע מאות מיליוני שקלים בשיפוץ ושימור • לשכת ראש הממשלה: "נבחרו אתרים הזקוקים לשיפוץ"

מערת המכפלה. לא אתר מורשת?
מערת המכפלה. לא אתר מורשת?

ראש הממשלה הוא אדם בעל מודעות היסטורית ויהודית עמוקה. לפחות זה מה שהוא רוצה שנחשוב. לא היה ראש ממשלה שהרבה לצטט כמוהו מן ההיסטוריה ומן המקורות. לא רבים ראשי הממשלה שהיו מודעים לרחש דפי ההיסטוריה הנכתבים על ידי פעילותם, כמוהו.

אולי לכן עורר עליו נתניהו את זעם חוגי הימין, הטוענים כי במפת התוכנית החדשה שמשיק היום נתניהו בממשלה, נפקדים אתרי מורשת מרכזיים כמו מערת המכפלה בחברון וקבר רחל בבית לחם.

על פי התוכנית, אותה גיבש מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, תשקיע הממשלה כ-400 מיליון שקלים, ותגייס עוד 200 מיליון שקלים, לשיפוץ ושיקום אתרים בעלי חשיבות היסטורית, יהודית וציונית בישראל.

בין האתרים שישופצו נמנים בית טרומפלדור בתל חי, שם גם תיערך היום (א) ישיבת הממשלה, תחנת הרכבת ההיסטורית בירושלים, שכונת מונטיפיורי בתל אביב, הפארק המקיף את חומות העיר העתיקה בירושלים, מערות קומראן במדבר יהודה, בית גוברין ועוד.

יושב ראש השדולה למען ארץ ישראל בכנסת, חבר הכנסת זאב אלקין, אמר לעיתון 'מעריב' בתגובה לרשימה שגובשה: "אני מברך את הממשלה על עצם התוכנית אבל לא יעלה על הדעת שמערת המכפלה, אחד המקומות הכי משמעותיים בתולדות העם היהודי, לא נכללת ברשימת האתרים החשובים".

אלקין מתכוון לצאת היום עם חברי כנסת מהימין למערת המכפלה, באותה שעה בה תתקיים ישיבת הממשלה בתל חי, ולקרוא לממשלה לשנות את רשימת האתרים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "החלטת הממשלה המוצעת הינה החלטה כללית שעיקרה הקצאת משאבים לשיקום תשתיות מורשת לאומית ואינה כוללת שמות של אתרים. כרקע להחלטה הוגש מתווה פעולה הכולל המלצה על כ-100 אתרים.

"אתרים אלה לא נבחרו בשל חשיבותם, אלא בעיקר בשל צרכים דחופים לשיקום והצלה. הרשימה אינה מחייבת ויכול שיתווספו לה או יוסרו ממנה פרויקטים והכול על פי החלטת ועדת היגוי בין-משרדית שתוקם לצורך זה. הכללת מערת המכפלה כמו פרויקטים אחרים בתוכנית - תישקל ותיבחן על פי הצורך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}