כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בודנהיימר מפתיע: "אין לי דרכון גרמני"

העולם עוקב בדריכות אחר 'פרשת דובאי', אך הרב מיכאל בודנהיימר, ששמו התנוסס על דרכון שנחשף כי היה אמיתי - רגוע לחלוטין • "אין לי דרכון גרמני, ואני לא חושש. יש בורא לעולם", הוא אומר

הרב בודנהיימר, השבוע. צילום: יצחק לב ארי
הרב בודנהיימר, השבוע. צילום: יצחק לב ארי

בעוד שבגרמניה הוחלט לפתוח בחקירה בעקבות חשיפת העיתון 'דר שפיגל' כי הדרכון הגרמני בו נעשה שימוש על-ידי חוליית החיסול של אל-מבחוח בדובאי הוא אמיתי, הרב מיכאל בודנהיימר, המתגורר בבני ברק, ומכהן כראש כולל במודיעין עילית, ששמו התנוסס על גבי הדרכון, כלל אינו מתרגש מכל המהומה.

ג'יימס בונד או הרב בונד(היימ)ר? • הכירו: 'המתנקש'

בראיונות שהעניק במוצ"ש לתקשורת, התייחס הרב בודנהיימר לכל העניין בשעשוע: "אמנם ההורים שלי נולדו בגרמניה, אבל אני נולדתי בארצות הברית ומשם הדרכון שברשותי. מעולם לא ביקשתי דרכון גרמני ולא היה ברשותי אחד כזה. כל הסיפור הזה לא שייך לי והוא לא מפחיד אותי. יש בורא עולם".

מוקדם יותר הערב פורסם, כי משרד התובע הפדראלי בקלן שבגרמניה הורה לפתוח בחקירה בעקבות בדיקה שערכו שירותי הביטחון המקומיים, שהצביעה על כך כי אחד ממחסליו של מבחוח, שפעל תחת זהות גרמנית, השתמש בדרכון אמיתי.

על פי הדיווח בעיתון 'דר שפיגל', היוצא לאור בגרמניה, הדרכון הונפק בעיר קלן בשנת 2009, על שמו של מיכאל בודנהיימר, ששמו מופיע ברשימת 11 המחסלים מדובאי.

לקראת סוף שנת 2008, פנה בודנהיימר לרשויות ההגירה הגרמניות וטען כי נולד בעיר קלן ומשפחתו נרדפה על ידי הנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה. כמו כן, הציג לרשויות מסמכים המבססים את טענותיו ואת תעודת הנישואים של הוריו שהוצאה בתל אביב.

אולם, מבדיקה שערך ה'דר שפיגל' עולה, כי בכתובת שמסר בעיר קלן, לא נמצא אף אדם העונה לשם המופיע בדרכון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}