כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אשדוד מציגה: כולם בעד הגר"ח פינטו

גדולי התורה האשכנזים והספרדים הגיעו להסכמה נדירה: הגר"ח פינטו ירוץ כמועמד מוסכם בעיר אשדוד • הבחירות בעוד כשבועיים, אך התוצאה כבר ידועה • בפנים: המכתבים שהביאו לאחדות

הרב חיים פינטו. צילום: col
הרב חיים פינטו. צילום: col

בעוד הבחירות לרבנויות ערים שונות הולכות ומסתבכות, ובקנה של חלק מהמועמדים כבר מוכנות התביעות המשפטיות, הערעורים, הדיס-אינפורמציה, וחבילת היח"צנים - פעולות שיגרמו לסחבת המלווה כל מערכת בחירות לרבנות עיר בארץ, נראה כי דווקא באשדוד קורה המפתיע מכל: איחוד מרשים נרשם השבוע סביב מועמדותו של הרב חיים פינטו לרבנות העיר.

שבועיים לפני תאריך היעד לבחירות הרב הראשי לאשדוד, מפרסם אתר 'בחדרי חרדים' את מכתבם של גדולי ישראל, מכל הפלגים, הממוען למיועד לרבנות העיר, הרב חיים פינטו, חתנו של האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירה, המשמש כיום כרבה של קרית מלאכי.

בקריאה מיוחדת, עליה חתומים הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ש וואזנר, הגרמי"ל לפקוביץ', הגר"ח קנייבסקי והגר"ש אוריבעך, נכתב על הרב פינטו: "עשרות שנים נושא עול הרבנות על כתפו ומכתת רגליו להעמיד תורה על תילה בדרך המסורה לנו מאבותינו מדור, עומד בעז"ה ליטול על עצמו את העול ולעמוד בפרץ לשמירת גדרי ההלכה הצרופה וכל ערכי היהדות המקודשים. על כן תהיה ברכתנו, ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה ויזכה להמשיך בדרך התורה וההלכה ואת שושלת הקודש".

כזכור פרסם אתר 'בחדרי חרדים' את תמיכת הגר"ע יוסף ברב פינטו, ואף פרסם מכתב, עליו חתמו כל מועצת חכמי התורה. במכתב נכתב על הרב: "כי ראוי הוא לשמש ולכהן פאר הראשי של אשדוד לאמץ ברכיים כושלות ולזכות את הרבים, כי עמו עוז ותושיה ואף ידי תיכון עמו לחזקו ולאמצו בכל אשר יפנה, להגדיל תורה ולהאדירה. יהי רצון שיזכה להרבות פעלים לתורה, כיד ה' הטובה עליו וכחפץ לבבו הטהור.. ועל ידו תהיה העיר אשדוד למגדל אור לתורה וליראת ה' טהורה. כזה ראה וקדש".

המכתבים הללו מגיעים לאחר סבב ביקורים של הגר"ח פינטו בבתי גדולי ישראל. בסוף שבוע שעבר עלה הגר"ח למעונו של הגר"ע יוסף ברחוב הקבלן בירושלים. הגר"ע, שהיה ימים ספורים לאחר טיפול באוזנו, קיבל אותו בחמימות רבה, והשניים העלו זכרונות מימי רבנות הגר"ע בתל אביב, שם נלחמו בצוותא נגד בעיות כשרות וסכנות רוחניות.

לאחר מכן עלה הגר"ח לבתי גדולי ישראל האשכנזיים, ואף שם התקבל בחמימות רבה, בסיומם ניתן המכתב המפתיע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}