כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חילוני חתך ה'עירוב' בקרית יובל - ונעצר

מתחמם המאבק בשכונת קרית יובל בירושלים בין חילונים לחרדים: צעיר בן 25 החשוד בחיתוך חוטי העירוב שהוצבו סביב השכונה נעצר על-ידי המשטרה • החילונים כועסים: העירוב הוצב ללא היתר

חילוני חתך ה'עירוב' בקרית יובל - ונעצר

המאבק בין החילונים לחרדים בשכונת קרית יובל בירושלים מתחמם: חילוני תושב השכונה נעצר אתמול (ה) בלילה, בחשד כי חתך את חוטי העירוב שהציבו החרדים סביב השכונה.

הצעיר, אילן אינגלס, בן 25, חתך את עירוב כחלק מפעילות של ועד הפעולה החילוני פועל בשכונה, שנועד לבטל את חוטי העירוב סביב קריית יובל. חוטי העירוב מעוררים חשש כבד בקרב החילונים, כי הם עלולים להביא להאצת תהליך התחרדות השכונה. לטענת החילונים, עמודי וחוטי העירוב הוצבו בשכונה ללא היתרים ובניגוד לחוק.

אינגלס חתך את החוטים במהלך הפגנה, ובעקבות כך הוגשה תלונה על השחתת רכוש - ונפתחה חקירה. אתמול זומן אינגלס לחקירה. ככל הנראה הוא שמר על זכות השתיקה בחקירה, הועבר לבית המעצר במגרש הרוסים ונעצר למשך הלילה. המשטרה מבקשת לשחררו בתנאי ערבות והרחקה מקווי העירוב.

אתמול בערב התארגנה הפגנה ספונטנית של כ-20 מתושבי קריית יובל מול בית המעצר במגרש הרוסים במחאה על המעצר. בוועד הפעולה החילוני מתחו ביקורת נוקבת על המשטרה שהחליטה שלא לשחררו כבר אמש.

ממשטרת ירושלים נמסר לעיתון 'הארץ': הצעיר נעצר לאחר שפגע בקווי העירוב ונמלט מהמקום. בעקבות חקירה הוא נעצר והוא שומר על זכות השתיקה. בחיפוש בביתו נמצאו חוטי העירוב שהוא הוריד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}