מעוניינים לבטל עסקה? כל מה שחשוב לדעת על אופן ביטולה
אם החלטתם לבטל עסקה, כדאי שתדעו בצורה מורחבת על אופן ביטול העסקה, מהו המועד לביטול? מהי הודעת ביטול? מה צריך לכלול בהודעת הביטול? ומה קורה בפועל כשהעסקה מבוטלת?
- אסתי וייסלר
- י"ג כסלו התשפ"א
- 1 תגובות
בפעם הקודמת עסקנו בעסקה מתמשכת, הפעם נרחיב על אופן ביטול עסקה מתמשכת.
מהו המועד לביטול? בעסקה מתמשכת המועד לביטול הוא בתוך 14 יום מעשית העסקת ו/או קבלת טופס הגילוי לפי המאוחר.
חשוב! ניתן לבטל את העסקה גם אם השירות התחיל וזאת בכפוף לתנאים החלים במצב של תחילת שירות.
מה קורה במקרה של ביטול? כשנמסרת הודעת ביטול, על העוסק להפסיק את החיוב בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול (או בתוך 6 ימים אם ההודעה נמסרה בדואר רשום), אלא אם כן הצרכן ציין תאריך מאוחר יותר.
חריג - עסקה מתמשכת בענייני רפואה (כגון טיפול סיעודי, הסעה באמבולנס) ניתן לבטל עד 30 יום מיום החתימה על החוזה, או מהיום שבו אישר הצרכן את קבלת טופס הגילוי (המפרט את התנאים המהותיים של העסקה) - לפי המאוחר מביניהם. במקרה שכזה לא יחולו דמי ביטול.
כדי להשתמש בזכות הביטול, על הצרכן המבטל לפעול בהתאם לקבוע בחוק.
כשנמסרה הודעת ביטול כדין, והעוסק המשיך לחייב את הצרכן מעבר לתקופה הקבועה בחוק ניתן לקבל סעד מבית המשפט.
מהי הודעת ביטול? חובתו של צרכן המעוניין בביטול העסקה, להודיע לעוסק על כך. הצרכן רשאי להודיע לעוסק על ביטול העסקה באחת מהדרכים הבאות:
- בעל פה - בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק
- בדואר רשום
- בדוא"ל
- בפקס
כאשר העוסק מאשר לבצע את העסקה באמצעות אתר האינטרנט של העוסק, עליו לאפשר גם את ביטול העסקה באמצעות האתר. במקרים אלה על העוסק לפרסם בדף הראשי של האתר, באופן בולט וברור, קישור ייעודי שבאמצעותו ניתן לשלוח את הודעת ביטול.
מה צריך לכלול בהודעת הביטול? בהודעת הביטול הצרכן יפרט את שמו ואת מספר הזהות שלו ואת העובדה כי הוא מעונין לבטל את העסקה הספציפית. אם הודעת הביטול נמסרת בעל פה, יש למסור פרט מזהה נוסף, אם הוסכם עליו עם הצרכן בעת ההתקשרות.
טיפ! רצוי לשלוח הודעת ביטול באמצעות דואר רשום + אישור מסירה, שכן כך ישנו תיעוד רשמי של ביטול העסקה.
מה קורה בפועל כשהעסקה מבוטלת? כאמור, לאחר מתן הודעת הביטול, על העוסק להפסיק את החיוב עבור השירות בתוך 3 ימים, ואם ההודעה נמסרה באמצעות דואר רשום - בתוך 6 ימים.
מנגד, על הצרכן להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו בהתאם למפורט להלן:
- שירותי טלפוניה ניידת - יש להחזיר את המכשיר, בתנאי שלא נעשה בו שימוש.
- שירותי כבלים/לוויין - יש להחזיר את הממיר (כשהוא במצב תקין) לעוסק עצמו או למוקדי המכירה שלו.
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי והשימוש בו הינו באחריות המשתמש
מאת: עו"ד אסתי וייסלר, מזניקה כלכלית אנשים ועסקים באמצעות כלים משפטיים
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות