כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חגיגות החורבה: הגרי"ש יישב לצד ביבי

בעוד חודש ייחנך בית הכנסת 'החורבה' המשוחזר בירושלים העתיקה • אורח הכבוד: הגרי"ש אלישיב, שיחנוך את המקום בתפילת מנחה, ויישב באירוע, כשלצידו ראש הממשלה ונשיא המדינה • היסטוריה

בית הכנסת החורבה תוך כדי בנייה
בית הכנסת החורבה תוך כדי בנייה

האירוע שיתרחש בעוד כחודש בבית הכנסת 'החורבה' המשוחזר שברובע היהודי - עוד ייזכר עשרות שנים ויירשם בספרי ההיסטוריה. הגרי"ש אלישיב וגדולי הדור יחלקו שולחן נשיאות אחד עם ראש הממשלה, נשיא המדינה ובכירי הצמרת הפוליטית.

מי שיביא למפגש ההיסטוריה הזה, הוא בית הכנסת 'החורבה' המשוחזר, העומד כבר על תילו ברוב פאר והדר ונמצא בשלב של גימורי בנייה אחרונים.

לאחר ארבע שנים של עבודה אינטנסיבית, ולאחר השקעה של מיליוני דולרים - עומדת להיערך, בעוד חודש ימים, חנוכת הבית לבית הכנסת המשוחזר.

האירוע יתקיים בראש חודש ניסן, במעמד הגרי"ש אלישיב, ראש הממשלה, נשיא המדינה וצמרת הממשלה.

הסיבה שבגינה יטריח את עצמו הגרי"ש אלישיב לבוא לטקס, היא בכדי לקבוע את המקום כמרכז רוחני, וזאת בשל החשש הכבד שהמקום יהפוך לאתר תיירות. החשש הזה הינו מוצק מאוד, וכלל לא ברור מה כוונת הממשלה ומטרותיה בהשקעה הכספית שהושקעה בשיחזור בית הכנסת.

"לא ייתכן שבית הכנסת 'החורבה' של רבי יהודה החסיד, שכל גדולי ירושלים התפללו בו לאורך מאות בשנים, יהפוך לאתר תיירותי", אומרים גורמים חרדיים.

כזכור, לפני מספר חודשים נערכה בביתו של הגרי"ש הכתרה לגר"ש קוק, שמונה לכהן כרב בית הכנסת. גם הצעד הזה נעשה בכדי להקדים כל צעד אחר העלול להביא את בית הכנסת העתיק לידי צביון בלתי רצוי.

בראש חודש ניסן יהיה האות הזה. טקס חנוכת הבית ייערך ברוב פאר והדר. הגרי"ש צפוי להתפלל מנחה במקום - בפעם הראשונה לאחר עשרות שנים שבית הכנסת עומד בחורבנו. לאחר תפילת המנחה ישתתף הגרי"ש בטקס חנוכת הבית, במחיצתם של ראש המדינה, וזאת בכדי לשוות למקום אופי רוחני מובהק ולא לתת פתחון פה לאלו המתכננים תוכניות מסוג אחר.

מעניין לעניין, נודע היום כי השטח שעליו ממוקם הקראוון של הגרי"ש אלישיב, אמור היה להימכר על ידי בעלי הנכס. הגרי"ש אלישיב חתם לאחרונה על מסמך, בוא הוא מודיע כי לבית הכנסת שלו לא תהיה 'חזקה' על המקום, וכי ברגע שיחפוץ בעל הנכס, הוא יוכל לפנות את בית הכנסת משטחו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}