כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ג'יימס בונד או הרב בונד(היימ)ר? • הכירו: 'המתנקש'

כך הפך הרב מיכאל בונדהיימר מראש כולל תמים, לחלק מרשימת מתנקשיו של אל-מבחוח בדובאי • כשנודע לו כי הוא כלול ברשימת המתנקשים - בחר לשתוק • בלעדי: 'החשוד' כפי שצולם היום

הרב מיכאל בודנהיימר, כפי שצולם היום. צילום בלעדי: יצחק לב ארי
הרב מיכאל בודנהיימר, כפי שצולם היום. צילום בלעדי: יצחק לב ארי

תלמידיו של הרב מיכאל בונדהיימר, תושב בני-ברק, מכירים אותו כראש כולל. אבל השלטונות באמירות דובאי מכירות אותו גם, לפחות את שמו. שם סבורים כי הוא מתנקש שהיה שותף לחוליית המחסלים שרצחה את המחבל הבכיר מחמוד אל מבחוח.

כבר בליל אמש, שמע הרב מיכאל בונדהיימר, תלמיד-חכם מוערך, תושב רחוב דונולו
בבני ברק, וראש כולל 'נרות זכריה' בקרית ספר, כי משטרת דובאי פרסמה את שמו כמי שחשוד בהשתתפות בחיסול בכיר חמאס מחמוד מבחוח בדובאי. הידיעה שנפלה עליו ועל משפחתו כרעם ביום בהיר, ערערה את שגרת חייו של ראש הכולל המסודר.

כבר אתמול מסרו בני משפחתו הכחשה גורפת, המרחיקה אותו מכל מעורבות בחיסול בדובאי. "בהתחלה לא הבנו על מה כולם מדברים", אמרה בתו. "התמונה שפורסמה לא דומה לו בשום צורה שהיא, הוא עסוק בלימוד תורה, אין לו אזרחות אירית ואין לו שום קשר לדברים מהסוג הזה".

ואכן לרב בונדהימר אין אזרחות אירית או בריטית כלל. הוא מחזיק באזרחות כפולה, אמריקנית וגרמנית, כשברור כעת, שהמחסלים - שהשתמשו בציניות בשמו - לא יכלו לבחור להם קרבן גרוע יותר ממנו.

הרב בונדהיימר, 'יקה' במובן הטוב של המונח, נערץ על תלמידיו, המתייחסים אליו ביראת כבוד מופלגת, ומייחסים משקל רב לכובד הראש הרציני של ראש הכולל.

הסערה שפקדה את בית בונדהיימר לא שככה גם היום. עם שחר, כשחזר הרב בונדהיימר מתפילתו במניין ותיקין, המתינו לו מתחת לביתו המוני צלמים, שעטו עליו ועל בני ביתו. הרב בונדהיימר, שפרסום ותקשורת רחוקים ממנו כרחוק מזרח ממערב, הבין בזריזות את הסיטואציה, עשה 'אחורה פנה' - ונעלם.

בעוד אבי המשפחה מוצא לו מפלט, בצלילה לעומקן של סוגיות בכולל בראשו הוא עומד, הסתגרו בני הבית בביתם, הגיפו את התריסים, וסירבו בכל תוקף להתמסר לראיונות או צילומים לתקשורת.

"אולי ב'הפוך על הפוך' הוא כן קשור לנושא, הרי אף אחד לא יחלום בחיים על הרב הדור הצורה שזקנו הלבן יורד בחן על פי מידותיו, שהוא איש מוסד", מעלה מאן דהו, בעל דמיון מפותח ורוחש תיאוריות קונספירציה, את האפשרות ההזויה, ומעלה חיוך על פני הממתינים מתחת לבית.

בינתיים כבר הודיעו כל הממשלות ששמות נתיניהן נקשרו בעניין, כי אין כל קשר בין המחסלים לאנשים התמימים שזהותם נגנבה, מבלי לשאול את פיהם.

האם הדבר ירגיע את הרב בונדהיימר ובני משפחתו, שהחלו על-פי דיווחים לחשוש מנקמה חמאסית שתכוון לעברם? כולנו תקווה שאכן כן, וכשתדעך הסערה התקשורתית תוכל המשפחה השלווה לשוב לשגרת חיים רגועה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}