כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אלי ישי לביבי: עצור את חוק ההגירה!

שר הפנים אלי ישי שיגר מכתב מחאה חריף לראש הממשלה, בו הוא תובע את עצירת חוק ההגירה • טוען: הוטעתי על-ידי ראש הממשלה • מתלונן: ההחלטה גובשה עוד לפני הפגישה איתי

אלי ישי. מוחה
אלי ישי. מוחה

שר הפנים, אלי ישי, שיגר היום (ד') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הודיע לו כי אין בכוונתו לתמוך ב'חוק ההגירה' במתכונתו הנוכחית.

הצעת חוק ההגירה, שעתידה להגיע להכרעת ועדת השרים לענייני חקיקה, נועדה להסדיר את הגדרת הזכאות של המבקשים להיכנס לארץ ולהקשות על המסתננים לתחומי המדינה. ישי מאשים את ראש הממשלה בכך שהדיונים לגיבוש טיוטת הצעת החוק נערכו ללא ידיעתו, ומאיים כי אם לא תוסר מסדר היום, בכוונתו להתנגד לה.

קצפו של ישי יצא בשל העובדה כי החוק במתכונתו הנוכחית, "יש בו כדי להוביל לפריצה קיצונית במדיניות ההגירה הנוהגת כיום כלפי זרים בישראל, וזאת בניגוד גמור להחלטות הממשלה האחרונות בנושא ולעמדתך כפי שהובעה על ידך לאחרונה".

לדברי ישי, "פריצת החוק נוגעת בין היתר באפשרות להלבנה חוקית בישראל של מהגרי עבודה, ובני משפחותיהם, להרחבת הגדרתם של מבקשי מקלט בישראל ועיגון מעמדם בחוק, וכן להרחבת חוק השבות בעקיפין על ידי הוספת בני משפחה שלהם תינתן אפשרות ההגירה לישראל".

ישי מתלונן עוד כי טיוטת החוק נוסחה עוד לפני הדיון עימו בנושא וכותב: "מהתנהלות הדברים עולה בבירור כי טיוטה זו הייתה כתובה כבר בעת קבלת החלטת הממשלה ביום ראשון האחרון, אך על אף דיונים שנערכו עד לרגע האחרון בנוגע לנוסח החלטת הממשלה, בין היתר עם נציגי משרדי, דבר קיומה של הטיוטה לא הובא לידיעתי.

"כשר הממונה על תחום ההגירה בישראל אבקש למחות על דרך התנהלות זו, ולהודיע כי אם טיוטת החוק כפי שהופצה לא תוסר מסדר היום של צוות הבדיקה, אין בכוונתי לאשר את החוק כשר הפנים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}