כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'מגיד המישרים' רבי מרדכי דרוק זצ"ל

רחובות ירושלים התעטפו באבל, עם היוודע הבשורה המרה על לכתו של 'מגיד המישרים' הרב מרדכי דרוק • בשנים האחרונות התדרדר מצב בריאותו, אך לא וויתר על אף שיעור מעשרות שיעוריו הקבועים

'מגיד המישרים' רבי מרדכי דרוק זצ"ל

רחובות ירושלים התעטפו באבל מר עם היוודע הבשורה הקשה על פטירתו של הרב מרדכי דרוק זצ"ל, מהדמויות הירושלמיות מלאות ההוד, שלצער כולם הולכים ומתמעטים.

הרב דרוק התפרסם בירושלים כמי שיודע לרתק בדרשותיו הרבות קהלים הנמנים על מגוון רחב מעמדות. השיעורים אותם היה מוסר ב'זכרון משה' במתק לשונו היו מרכזים תלמידי חכמים מופלגים לצד נוער נושר מהאזור, הצד השווה שבכולם, הוא האזנה מוחלטת למגיד שיעור הנערץ.

רבי מרדכי דרוק היה שריד לדור ה'מגידים' הירושלמיים, כמו רבי שלום שבדרון ורבי שבתי יודלביץ זצ"ל. כמותם, סגנונו היה מרתק, ודרשותיו משכו רבים.

את סדר יומו היה מתחיל לפנות בוקר, במסירת שיעור 'דף היומי' בכותל המערבי, לפני תפילת הנץ, כשלאחר התפילה היה מגיע לבית הכנסת 'זכרון משה', שם היה מוסר מספר שיעורים קבועים במהלך היום.

כמעט כל בית כנסת באזור, זכה להנות ממנו ומדרשותיו. מידי שבוע ניתן היה לראות על קירות מאה שערים כי 'המגיד מישרים' ר' מרדכי דרוק, ידרוש בכמה וכמה בתי כנסיות. במהלך השבת בעודו רץ משיעור לשיעור, צהלתו הייתה בפיו, והיה שמח וטוב לב על הזכות שניתנה לו להרביץ תורה לעדרים.

בשנים האחרונות, חלה התדרדרות במצבו הבריאותי, והוא ידע עליות ומורדות. לפני מספר חודשים היו שדאגו לפרסם שהרב נפטר, אך הוא התבדח על כך ואמר שזוהי סגולה לאריכות ימים.

הלוויתו תצא בשעה 14:30 מביתו ברחוב שמואל הנביא 62, לעבר חלקת הרבנים בהר המנוחות. אלפים צפויים לבוא ולחלוק כבוד לתורה ולמעביר מורשתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}