כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יהדות התורה: לקחנו את הכסף וקנינו עופות

התנהלות בזבזנית על גבול השחיתות - עולה מדו"ח המבקר שהוגש היום לגבי השימוש שעשו הסיעות בכספי המדינה • העבודה עשתה כנסים, איווט נסע לחו"ל - ורק יהדות התורה קנתה עופות לנזקקים

אמא, הבטחת לנו עוף לשבת
אמא, הבטחת לנו עוף לשבת

בעוד שסיעות הכנסת מבזבזות את כספי מימון המפלגות של המדינה, על כנסי בחירות, מסכי טלוויזיה ודלק לשיטוטים ברחבי הארץ - יהדות התורה עשתה שימוש בכספים הללו בכדי לרכוש עופות ולחלקם לנזקקים. כך עולה מדו"ח שהגיש היום מבקר המדינה.

מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, הגיש היום דו"ח המתייחס לחשבונות הכספים של הסיעות בכנסת בתקופת הבחירות לכנסת ה-18, והחודשים האחרונים לכנסת ה-17.

מפלגת העבודה התגלתה בדו"ח כבזבזנית במיוחד: 187 אלף שקל הוציאה המפלגה, לצורך הפקת אירועים וכנסים, בניסיון להציל את המפלגה מהביזיון חסר התקדים - מטרה שלא צלחה כידוע.

על פי הדו"ח, סיעת בל"ד צרכה בתקופת הבחירות דלק בסכום של 175 אלף ש"ח. מבקר המדינה מחשב כמה אפשר לנסוע עם כמויות דלק שכאלה, ומגלה כי אפשר לרכוש כ-33 אלף ליטר אוקטן 95 או כ-29אלף ליטר סולר. אלו כמויות שאפשר לנסוע איתם למרחקים של כ-300 אלף ק"מ בכל רכב פרטי ממוצע. "הכמויות האלה אינן סבירות כהוצאות נסיעה במערכת בחירות", קובע המבקר.

סיעת ישראל ביתנו, הוציאה את הכספים על נסיעותיו לחו"ל של היו"ר אביגדור ליברמן ועוד אישים בצמרת המפלגה. הסכום הכולל של הנסיעות הללו, תחזיקו חזק, הוא 118 אלף שקל. "הנסיעות היו נחוצות לשמירת הקשר עם ציבור בוחרים פוטנציאליים וכן עם ארגונים יהודיים בחו"ל", טענה ישראל ביתנו.

המבקר מותח ביקורת קשה על בזבוזי הכספים, ואומר: "המימון הממלכתי ניתן לסיעות לצורך ההתמודדות בבחירות. הוצאות בלתי סבירות בעליל המעידות על בזבזנות, הינן תופעה חמורה שאין להשלים עמה. על הסיעות לנהוג בריסון ובחסכון ולנקוט משנה זהירות ולפעול בשיקול דעת קפדני בכספי המימון הציבורי המופקדים בידן בנאמנות".

"בחלק המקרים", מוסיף המבקר, "נוצרת תחושה קשה, עד כדי חשש לפגיעה בטוהר המידות. לא לשם כך נועד המימון הממלכתי ואין לאפשר סטייה מעקרונות ייסוד אלה".

לטענת המבקר, הסיעות רושמות חובות גדולים, ששיעורם גדל מאוד בשנה האחרונה - מ-170 מיליו ש"ח בשנת 2008, ל-240 מיליון ב-2009. החוב הגדול ביותר הוא של מפלגת העבודה, שחובותיה עומדים על סביבות ה-87.8 מיליון שקל. הליכוד צבר חוב של 54.7 מיליון, בעוד שקדימה חייבת 35.2 מיליון שקלים.

ובתוך כל ההתנהלות הבזבזנית הזו, המעלה ניחוח של שחיתות, מדווחת יהדות התורה כי כספי מימון המפלגות הלכו לרכישת מוצרי מזון לנזקקים בסכום של 200 אלף שקל. את המזון חילקה המפלגה לנזקקים לפני החגים - שהיו במקרה גם סמוך לבחירות. עוד דיווחה יהדות התורה, כי בתקופת מבצע 'עופרת יצוקה', קנתה הסיעה עופות בשווי של כ-25 אלף שקל, שחולקו למשפחות נזקקות בנגב המופצץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}