כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עו"ד ישראל קינן יפשר בין חסידי גור וחב"ד

מקורבים לחסידויות חב"ד וגור בערד פנו אל הממונה על המועצה הדתית בעיר וביקשו: קיים הליך גישור בין הצדדים במאבק השליטה על בית הכנסת המרכזי • עו"ד קינן: כבר בימים הקרובים אגבש הצעת פתרון

זירת המאבק. בית הכנסת המרכזי בערד
זירת המאבק. בית הכנסת המרכזי בערד

גורמים רבים בערד, בהם מקורבים לחסידויות חב"ד וגור בעיר, פנו אל עו"ד ישראל קינן, הממונה על המועצה הדתית בעיר מטעם ראש הממשלה, בבקשה שיקיים הליך של בוררות וגישור בין הצדדים - אשר ישים קץ למאבק האלים הניתש בין שתי החסידויות על קביעת סדרי התפילה, ולמעשה על השליטה בפועל בבית הכנסת המרכזי בעיר.

עו"ד קינן אישר כי קיים פגישות עם נציגי הצדדים, וכי ימשיך בהליך, עד להשגת הבנה בין הצדדים. הוא ציין כי לא יסכים להמשך ההסלמה בין המחנות.

"בערד ציבור דתי ומסורתי פעיל ודומיננטי, וחובה להקפיד על הסדרת שירותי הדת לכל המבקש להתפלל ולקיים את הלכות הדת. לא יעלה על הדעת שבית כנסת, מקום האמור להיות עטוף באווירה של התרוממות הרוח, תפילה, חסדים ומצוות - יהפוך לשדה קרב עכור ואלים", אמר עו"ד קינן.

קינן הבהיר כי ייכנס לעובי הקורה, ילמד את טיעוני שני הצדדים, אשר הוא מקווה שתניח את דעת שני הצדדים, ותאפשר לחיי הדת והקהילה בעיר לשוב לסדרם.

העימותים בין חסידי גור וחב"ד, עליהם דיווח לראשונה אתר 'בחדרי חרדים', פרצו לפני מספר שבועות, כארבעה חודשים לאחר פטירתו של רבה הראשי של ערד, הרב בן ציון ליפסקר זצ"ל, שנהג להתפלל במקום.

לטענת חסידי גור, הם הוזמנו על-ידי חסידי חב"ד להשלים מניין בתפילות. לעומתם, גורמים בחב"ד טענו כי חסידי גור ניסו להשתלט על המקום ולהפוך אותו ל'שטיבל' של חסידות גור.

אנשי גור דחו טענות אלו מכל וכל. לדבריהם, החב"דניקים פעלו כדי למנוע מהם אפשרות להתפלל במקום, למרות שבית הכנסת נועד לתפילה של כלל התושבים. לטענתם, אנשי חב"ד סימנו מקומות ישיבה רבים, דבר המונע מהם להתיישב בהם, ואף הודיעו באמצעות שלט בכניסה לבית הכנסת, שאין לשבת במקומות המסומנים.

העימות החריף בשבועיים האחרונים, במהלכם התרחש בבית הכנסת במהלך יום שבת מאבק אלים בין חסידים משני הפלגים, בעניין סדרי התפילה ומקומות הישיבה. במהלך התגרה שפרצה השליכו החסידים זה על זה שולחנות וכסאות, וגרמו לחבלות פיזיות, אשר הביאו למעורבות המשטרה בסכסוך. המשטרה עכבה לחקירה כמה מהמעורבים בקטטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}