כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גונזים עם הכשר

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים מצד גורמים אנטי חרדיים למנוע את הצבת מתקני הגניזה ברחבי העיר ירושלים, הוסדר היום מעמד המתקנים • ההסכם בחסות העירייה, שהעניקה 'הכשר' למתקנים

גונזים עם הכשר

לאחר חצי שנה של מאמצים קשים הוסדר מעמדם החוקי של מתקני 'ועד הגניזה הכללי' בירושלים:

מתקנים האלו המוכרים לכל עובר אורח בשכונה חרדית פוזרו בחצי השנה האחרונה לאחר שהעירייה סגרה את אתר הגניזה הסמוך לבית הלוויות בשמגר. סגירת האתר שנעשתה בתיאום מלא עם רבני העיר שלא ראו בעין יפה את אופי התנהלותו של האתר כאשר דפי גניזה רבים התגוללו באשפתות, עקב חוסר מקום ראוי לקבורה של דפי הגניזה הרבים.

במקביל עם סגירת אתר הקבורה בשממגר תגבר ועד הגניזה הכללי את פרישת המתקנים שלו בעיר, והוסיף למעלה מעשרים מתקנים בשכונות השונות בנוסף לאלו שהוצבו על ידו קודם לכן.

הסדר זה היטיב עם כל הצדדים כאשר תושבי השכונות נהנים ממתקנים קרובים למקומות מגוריהם, ודפי הגניזה מוצנעים בתוך המתקנים בכל הכבוד הראוי להם. אלא שזמן קצר לאחר הצבת המתקנים התעוררו גורמים קנטרניים ואנטי דתיים בעיר, והחלו לדרוש מהעירייה שתאכוף את החוקים העירוניים ותפנה את המתקנים ה'לא חוקיים'.

בין ניסיונות הגישור למציאת פתרון למתקני הגניזה, הוחלט למצב את מעמדם של המתקנים, כמו מתקני מיחזור הנייר של חברות אחורת כמו 'אמניר, ושל מיחחזור הבקבוקים, לאחר שהתברר שאלו מקבלים אישור מהעיריה לאחר תיאום עימה,

לבסוף הוחלט שגניזה כללית יעמוד מול העיריה ויתאם עימו את כל הצבת כל מתקן שיהיה בטיחותי, ולא מפריע להולכי רגל, בכך מגיעה הפתרון הטוב ביותר לשמירת דפי הגניזה שלא יתגוללו ברחבי העיר בבזיון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}