כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אחרי מאור: גם דוד קליין לא יוכל להתמודד לדירקטוריון לאומי

מי אמר שלמוזסון אין סיכוי? בזה אחר זה נושרים המועמדים המפורסמים לדירקטריון הבנק הגדול במדינה. לאחר הודעת הפרישה מהתמודדות של מאור, מסתבר כי גם הנגיד לשעבר ד"ר דוד קליין מנוע מלהתמודד

אחרי מאור: גם דוד קליין לא יוכל להתמודד לדירקטוריון לאומי

לא רק את התמודדות מנכ"לית בנק לאומי גליה מאור, פסלה הודעת רשות ניירות ערך מהתמודדות על תפקיד ניהול הבנק, אלא גם את התמודדותו של נגיד בנק ישראל לשעבר, הד"ר דוד קליין, שהוצע על ידי שלמה אליהו, המחזיק ב-9.6 אחוזים ממניות הבנק.

על פי דיווחים, מאור, שהודיעה אתמול על פרישה מההתמודדות לתפקיד יו"ר הבנק, לא תשאר בכל מחיר בתפקידה כמנכ"לית. על פי דיווח בעיתון 'מעריב', הדבר תלוי בין היתר בזהותו של מי שייבחר לתפקיד היו"ר. "אם ייבחר אדם שגליה תתקשה לעבוד איתו בהרמוניה, או שהמינוי יהיה מינוי פוליט, כלל לא בטוח שהיא תשאר בבנק", אמר לעיתון מקור ממקורביה.

הסאגה המסתבכת והולכת של בחירת יושב ראש לבנק הגדול במדינה, הביאה גורמים בוועדת המינויים לגשש אצל היו"ר הפורש, איתן רף, האם יסכים לשנה נוספת בתפקיד, כשעל פי דיווחים השיב רף בשלילה נחרצת.

מאור, שהודיעה על פרישתה בבלוג אישי, לא חסכה את חרצובות לשונה מן העליהום התקשורתי נגדה, וכתבה בין היתר: "בניגוד לרושם שהודגש לאחרונה במקומות רבים, מינוי מנכ"ל לתפקיד יו"ר של אותה חברה הוא נוהג לגיטימי, נפוץ, מתוכנן ומבורך, המקובל במאות ובאלפי ארגונים בארץ ובעולם, לרבות בנקים". לדבריה, בזכותו של הנוהג הזה, "משכיל הארגון לשמר את הידע והניסיון הארגוני הנצבר".

עוד הוסיפה מאור, כי החליטה להסיר את מועמדותה "מתוך דאגה לבנק, ליציבותו ולדרכו, ומשום שטובת לקוחותיו ועובדיו חשובה בעיניי. מבחינתי, תפקיד היו"ר איננו תכלית שאין בילתה, אלא אבן דרך משמעותית אשר מהווה המשך לפועלי, ושבה יכולתי להעמיד לטובת העניין מיכולותיי ומניסיוני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}