כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בדרך לתקיפה? סגן נשיא ארה"ב בדרך לישראל

נמשך זרם הבכירים בטחוניים מהממשל האמריקני המגיעים לישראל: סגנו של אובאמה, ג'ו ביידן, צפוי להגיע ארצה • הרמטכ"ל האמריקני, השוהה בישראל, ושרת החוץ קלינטון במסר תקיף לאיראן: כל האופציות על השולחן

ביידן עם אובמה
ביידן עם אובמה

אם גל אנשי ומומחי הביטחון האמריקנים המגיעים לישראל, מאותת על כוונה כלשהי ביחס לתקיפה עתידית באיראן, כפי ההערכות הרווחות בתקשורת, הרי שבואו הצפוי של סגן הנשיא ג'ו ביידן, אמור להוות את שיאו של הגל.

ג'ו ביידן, סגנו של אובמה, ומי שיושב בממשל על הטיקט של 'מבין' בביטחון, עתיד להגיע ארצה בשבועות הקרובים, וזאת על רקע המתיחות הגואה מול איראן, ומה שנראה כפקיעת סבלנותו של הנשיא אובמה מול השטיקים והטריקים האיראניים.

ביידן, הפעיל בצורה נמרצת כנגד האיום האיראני, אמר בראיון טלוויזיוני: "אני מקווה להשיג את תמיכתה של סין בהטלת הסנקציות על איראן. יש לנו כבר את התמיכה של כולם, מרוסיה ועד אירופה, ואני מאמין שנשיג גם את תמיכתה של סין להמשיך בתוכנית להטלת סנקציות, במטרה לבודד אותם. עלינו להבהיר להם שאנחנו לא יכולים להמשיך כך הלאה".

ביקורו של ביידן בא לאחר שאמש שהה בישראל רמטכ"ל צבא ארה"ב, אדמירל מייקל מאלן, שאמר עם בואו: "אני מוטרד מההשלכות הבלתי צפויות של תקיפה צבאית כנגד תוכנית הגרעין האיראנית".

עם זאת הבהיר הרמטכ"ל האמריקני כי מדיניותה של ארצו ברורה: "לאיראן לא יכולה להיות יכולת גרעינית".

האם זרם הביקורים בדרג הרם מאותת על כוונה אמריקנית לתקיפה, או שמא נועד לרסן את ישראל שלא לתקוף בעצמה? קשה לקבוע, אם כי מנימת דבריו של מאלן נוצר הרושם כי הממשל האמריקני כמעט מתחנן בפני ישראל שלא לתקוף בעצמה את כורי הגרעין באיראן.

גם שרת החוץ האמריקנית, הילרי קלינטון, שלאחר התאששותו של הבעל, ביל, מהצנתור שעבר, באה לביקור קצר במזרח התיכון, התייחסה לעניין האיראני, ואמרה אתמול בפורום הבינלאומי של ארה"ב והעולם המוסלמי שהתכנס בדוחה, בירת קטאר: "איראן לא משאירה לקהילה הבינלאומית הרבה ברירה, אלא לגבות ממנה מחיר כבד יותר בעקבות צעדיה הפרובוקטיביים.

"יחד אנו מעודדים את איראן לשקול מחדש את ההחלטות המסוכנות שלה. אנו עובדים כעת באופן פעיל עם השותפים האזוריים והבינלאומיים שלנו, בהקשר של גישת שני המסלולים שלנו המסלול הדיפלומטי, ומסלול הסנקציות, כדי להכין וליישם את הצעדים החדשים לשכנע את איראן לשנות כיוון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}