כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרשויות בהודו: יעד הפיגוע - בית חב"ד

הפיגוע בפונה שבהודו, שגבה את חייהם של 9 בני אדם ופצע עשרות, כוון בין היתר לבית חב"ד הסמוך מאד למקום הפיגוע, כך מוסרים הערב גורמי ביטחון במדינה • ככל הידוע אין יהודים בין הנפגעים

פיגוע
פיגוע

אחת התהיות המיידיות שהועלו אמש (שבת) עם היוודע פיגוע הטרור בפונה שבהודו , סמוך מאד לבית חב"ד המקומי, בו נהרגו 9 בני אדם ונפצעו עשרות, הייתה האם ישנו קשר בין מיקום הפיגוע לבית חב"ד, או ששכנות המיקומים הייתה מקרית.

הבוקר אומרים רשויות הביטחון בעיר, גורמי משטרה ושר הפנים האזורי כי בית חב"ד היה אחד מיעדיהם של המחבלים, וכי הרשויות במדינה עדיין לא יודעות מי עומד מאחורי האירוע.

"שום אפשרות לא נפסלת, החקירה נמשכת", אמר שר הפנים, פאלאניאפן צ'ידמבראם. "האזור הזה נחשב למטרה זה זמן רב", הוסיף השר.

הפיגוע התרחש אתמול בבית הקפה "המאפייה הגרמנית" בעיר פונה, ונהרגו בו, כאמור, תשעה בני אדם ונפצעו 33. בין הפצועים אזרחים איראנים, סודאנים וגרמנים.

המשטרה הקיפה את האזור וחסמה את התנועה במקום. לפי ממצאי החקירה הראשונית, הפיצוץ אירע כשאחד האנשים במקום ניסה לפתוח תיק. חוקרים מהיחידה ללחימה בטרור הגיעו למקום והחלו בחקירה.

על פי נתוני חקירה ראשוניים, עולה כי הפיגוע אירע, כאשר מלצר שעבד במקום, פתח תיק בתוכו היו חומרי הנפץ. "שמענו רעש גדול וכולנו מיהרו לצאת החוצה. היו חלקי גופות בכל מקום בבית הקפה", סיפר עובד במסעדה, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס.


איש חב"ד בפונה, הרב בצלאל קופצ'יק, אמר לגלי צה"ל שמבדיקה ראשונית שערכו שליחי חב"ד במקום, עולה כי אין ישראלים מבין נפגעי הפיגוע. "עשינו ביקור בבתי החולים ולא מצאנו אף שם ישראלי", סיפר קופצ'יק.

עם זאת, ציין קופצ'יק כי ישנם כמה הרוגים שנמצאים עדיין בשלבי זיהוי. "אחרי הפיצוץ הגיעו כוחות משטרה רבים לאיזור וחסמו כל גישה, אנחנו שומעים את הדיווחים ומנסים ליצור קשר עם כמה שיותר ישראלים", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}