כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ירושלים בוערת: הפגנות ועצורים • לצפיה

אירועי מירון עברו לירושלים, שהובערה בתגובה למעצר המפקח מ'העדה' • במוצ"ש נעצרו 2 מפגינים • בהפגנות שנערכו ליד בתיהם של חברי ועדת החמישה, נעצרו מספר מפגינים • תמונות ווידאו

ההפגנה במאה שערים הערב
ההפגנה במאה שערים הערב



המהומות עקב החפירות במירון, לא פוסקות: בשבוע שעבר דיווח אתר 'בחדרי חרדים' על מהומות שהחלו בעקבות העבודות במירון.

לאלו שלא בקיאים ביריבות המתמשכת בין אנשי ירושלים לרשויות, נזכיר בקצרה כי בשנים האחרונות החלו עבודות שיפוצים נרחבות בקבר, מה שעורר את זעמם של מספר אנשים תושבי מירון, המגובים באנשי ירושלים, ששמחים על כל הזדמנות לקפוץ למירון, ולשלב את התפילות עם מעט פעילות גופנית נגד ה'ציונים'.

לאחר אין ספור מריבות, מעצרים, ותקריות אלימות, הוחלט על הקמת וועדה ובה חמשה חברים, שתחליט על כל חפירה האמורה להתבצע במירון. הוועדה פעלה פחות או יותר בשיתוף פעולה עם הבד"ץ, אך למרות זאת, חבריה סובלים מהצקות חוזרות ונשנות, בעקבות הפעילות שלא תמיד מוצאת חן בעיני אנשי ירושלים.

בשבוע שעבר, במהלך העבודות התגלו עצמות. עוד טרם התברר האם אלו עצמות אדם, הודיע המשגיח הנמצא במקום מטעם 'העדה החרדית' כי פינוי הפסולת מהמקום, ייעשה כפי שסוכם, רק לאחר בדיקה.

לאחר שהתנגד פיזית לעבודות הטרקטור הורחק המשגיח מהמקום ע"י שוטרים שהיו במקום. הסדר חזר למקום, והקבלן המשיך לעבוד באזור אחר עד לבירור העניין עם האחראים.

אלא שעל פי טענת המשגיח, בדקות אלו, הגיע נציג וועדת החמישה ראובן אדרי, שלדבריו, התעקש להוכיח למשגיח שהוא לא הבעל הבית במקום והכריח את הקבלן להפסיק לעבוד במקום החדש ולחזור לעבוד במקום שהתגלו בו חילוקי דיעות על אופן העבודה.

המשגיח שלדבריו, ראה שנציג הוועדה, עושה ככל העולה על רוחו נגד הסיכומים וההבנות מנע בגופו את המשך העבודות וקפץ לתוך כף הטרקטור. ארבעה שוטרים נאבקו עימו מס' דקות ולבסוף הצליחו להרחיקו מהמקום, משם הוא נלקח למעצר, ממנו עדיין לא שוחרר.

מאותו רגע, הפכו חברי וועדת החמישה המרוכזים בכל רחבי הארץ, ליעד להתקפות. על יד בתיהם הממוקמים ב:אור יהודה, טבריה ירושלים ועוד, נערכו הפגנות סוערות כשגם שם המשטרה לקחה מספר עצורים לא מבוטל.

מאותו רגע, הפכה שכונת מאה שערים לקו החזית. הפגנות סוערות נערכות החל מיום חמישי האחרון כמחאה על מעצר המשגיח במירון, ועל מעצר מפגין בשם יונה אייכלר באור יהודה בהפגנה שנערכה מתחת לביתו של אלכס ויזניצ'ר חבר וועדת החמישה.

במוצאי שבת, הגיעו ההפגנות לשיאם: ברח' שבטי ישראל ורחוב מלכי ישראל נחסמו לתנועה. מפגינים זועמים שרוכזו בתחילה בביהמ"ד סאטמר, המשיכו לרחובות גאולה ומאה שערים, במהלך ההפגנה נעצרו שני מפגינים בחשד ליידוי אבנים לעבר השוטרים.

המפגינים הבעירו פחי אשפה וזרקו אבנים, מוטות ברזל ובקבוקים לעבר כוחות משטרה שהיו במקום. כוחות המשטרה מפזרים את המפגינים באלימות קשה, ולמי שהיה ספק אם משנכנס אדר מרבין בשמחה, הערב הוא קיבל תשובה חד משמעית.

צילום ווידאו וסטילס: ישראל כהן חדשות 24



<




































>
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}