כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפסיכאטר קבע: אנשין לא היה אחראי למעשיו

בחוות דעת של הפסיכאטר המחוזי לבית המשפט, נקבע כי אנשין לא היה אחראי למעשיו בעת הרצח • עד לתום ההליכים, יאושפז נחמן בבית חולים פסיכאטרי • חוות הדעת סותרת את חוות הדעת שהזמינה המשטרה

נחמן אנשין, בשיחזור המעשה. צילום: בחדרי חרדים
נחמן אנשין, בשיחזור המעשה. צילום: בחדרי חרדים

המקרה המזעזע שטלטל את הציבור החרדי כולו, מקבל היום תפנית מפתיעה. נחמן אנשין, המואשם ברצח בתו פרומה בת השמונה חודשים, ואף 'חטף' כתב אישום מזעזע בו תואר כיצד הוא הטיח את ראשה של בתו התינוקת ברצפה כמה פעמים, לא היה אחראי למעשיו בזמן ביצוע העבירה, כך קובע הפסיכאטר המחוזי, בחוות דעת שהעביר היום (ה') לבית המשפט.

בבית המשפט התקיים היום גם דיון בהמשך מעצרו של אנשין, בו טען עו"ד לביא כי חוות הדעת מדברת בעד עצמה, ומחייבת את העברתו של אנשין לאשפוז. עו"ד לביא אף ביקש מבית המשפט שיורה על מעצרו של אנשין עד תום ההליכים בבית חולים פסיכיאטרי. נציג הפרקליטות, עו"ד זהר גיאת, הסכים עם בקשתו של לביא, והשופט משה דרורי החליט להאריך את מעצרו של אנשין עד תום ההליכים נגדו - בבית חולים פסיכיאטרי.

רק לפני שבועות ספורים, הכל נראה היה שונה. חוות דעת פסיכיאטרית קודמת שהוגשה לבית המשפט, שהזמינה המשטרה לאחר מעצרו של אנשין, קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין.

אך כבר אז טענו עורכי דינו כי חוות הדעת אינה קובעת, משום שהיא מתייחסת למצבו הנוכחי, ולא למצבו בשעת הרציחה. בעקבות טענת עורכי דינו הועבר אנשים לבדיקה אצל הפסיכאטר המחוזי, שכאמור, הנפיק היום חוות דעת חד משמעית הקובעת כי בשעת המעשה, הוא סבל מחוסר שפיות.

בחוות הדעת כותב הפסיכאטר: בשעת המעשה, נפגע כושר השיפוט שלו עד כדי כך שניטלה ממנו היכולת להבין את הפסול שבמעשהו, או להימנע מעשייתו. אנשין לא היה אחראי למעשיו. הפסיכאטר מוסיף, כי המעשה שעשה מוכיח על המסוכנות שיכולה להיגרם כתוצאה ממחלתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}