כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סותמים לאזרחי איראן את הפה

לרגל ציוןיום המהפכה ה-31 היום באיראן, ומחשש להתחדשות המהומות במדינה, חסמו השלטונות את האפשרות לשימוש תקין ברשת האיטנטרנט ובסלולר. כוחות הביטחון צעו בעצרת, את ראש האופוזיציה באיראן

נשיא איראן. נאם
נשיא איראן. נאם

יום השנה ה-31 להפכה האסלאמית, נחגג היום (ה') ברחבי איראן תחת צילם של מהומות האופוזיציה בחודשים האחרונים.

הבוקר צעדו מאות אלפי אזרחים איראניים מתומכי הממשל, בתהלוכות במרכז טהראן לציון יום השנה. כשיעדם הוא כיכר העיר המרכזית, שם נשא נשיא איראן, מחמוד אחמדינג´אד, נאום לאומה.

אחמדינג´אד התייחס בנאומו לנושא הגרעין ואמר כי איראן ייצרה כמות ראשונה של אורניום מועשר בשיעור של 20%. הוא הוסיף כי איראן היא כעת מדינה גרעינית, וכי ביכולתה להעשיר אורניום עד לשיעור של 80% - אך לא תעשה זאת.

מתוך חשש לחידוש המהומות הטילו השלטונות 'עוצר' תקשורתי על אזרחי המדינה, כשבמסגרתו הואטה מאד מהירות הגלישה באינטרנט, נחסמה הגישה לתיבות המייל של ג'ימייל, נחסמו האפשרויות לשירותי וידיאו בסלולאר ושובשה אפשרות השימוש בSMS.

מחלקת המדינה האמריקאית התייחסה בזעם לעוצר התקשורתי, ומסרה בהודעה מיוחדת כי ניסיונות השלטונות האיראנים למנוע מידע מהעם סופם להכשל.

"בעוד שטכנולוגיות מידע מאפשרות לאנשים ברחבי העולם לתקשר באופן שלא היה בעבר, ממשלת איראן נחושה למנוע מאזרחיה גישה למידע, לבטא את עצמם בחופשיות או לשתף ברעיונותיהם. החומות הווירטואליות של המאה ה-21 אינן יעילות יותר מהחומות הפיזיות של המאה ה-20", אמר דובר המחלקה פי.ג'יי קרואולי.

בתוך כך נמסר כי כוחות הביטחון האיראנים תקפו את מהדי כרובי, המועמד הרפורמיסט שהפסיד בבחירות לנשיאות איראן, בעת שהשתתף בעצרת לציון יום השנה למהפכה האסלאמית. "כרובי הותקף בידי כוחות הביטחון במרכז טהראן", דווח באתר האופוזיציה, "הם שברו את חלונות מכוניתו. כרובי לא נפצע באופן משמעותי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}