כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יהדות התורה נגד 'חוק היורדים'

הצעת החוק לאפשר לישראלים השוהים בחו"ל להצביע בבחירות מעוררת התנגדות גם בקרב הקואליציה. ביהדות התורה מתנגדים לחוק בשל ההתניה הכורכת את החוק עם שירות צבאי של המצביעים

יהדות התורה נגד 'חוק היורדים'

התנגדות חוצת מחנות ליוזמת 'חוק היורדים 'שמקדמים ראש הממשלה ושר החוץ. בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כוונתו לקדם בחקיקה את יוזמת 'ישראל ביתינו' לאפשר למאות אלפי ישראלים החיים בחו"ל - להצביע בבחירות בארץ.

בישיבת סיעת הליכוד, אמר ראש הממשלה: "נדון בחוק שיאפשר לישראלים להצביע בחו"ל. זה מונע אפליה, זה מחזק את הקשר עם הישראלים בחו"ל, ותורם לזהותה של מדינת ישראל".

במדינות רבות בעולם, בהן ארה"ב וצרפת, נהוגה הצבעת אזרחים בחו"ל כצעד שבשגרה. עתה מבקש ראש הממשלה להחיל את היוזמה, שמעוגנת בהסכמים הקואליציונים עם 'ישראל ביתינו' גם בארץ.

גם שר החוץ ליברמן התייחס ליוזמה בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתינו' ואמר, כי בכוונת הממשלה להגיש את הצעת החוק לכנסת בקרוב מאוד.

היום מתברר כי מרבית חברי הכנסת מכל סיעות הבית מתנגדים ליוזמה, כל אחד מסיבותיו שלו. מבדיקת 'מעריב' עולה כי גם בשורות הקואליציה מתנגדים לחוק מפלגות העבודה, ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, כשלצידן מפלגות האופוזיציה, קדימה, מרצ והסיעות הערביות .

בשיחה עם לשכתו של יו"ר סיעת התורה חבר הכנסת הרב מנחם אליעזר מוזס, נאמר ל'בחדרי חרדים' כי סיבת התנגדותה של יהדות התורה לחוק נעוצה בהתניה המלווה אל ניסוח החוק לפיו "בוחר הנמצא במדינת חו"ל ובעל דרכון ישראלי בתוקף יהיה רשאי להצביע בבחירות אם יתקיימו בו אלה: שירת שירות לאומי או צבאי או קיבל פטור על פי דין, שהה בישראל תקופה מצטברת של 15 יום בארבע השנים לפני הבחירות או 40 יום במשך שש שנים".

"אם ידרשו שירות צבאי כתנאי להצבעה בחו"ל, זה יהפוך מחר לתנאי להצבעה בארץ" אומרים לנו בלשכת היו"ר. האם תתמוך יהדות התורה בחוק במידה ותשונה התניה זו? יו"ר הקואליציה חבר הכנסת זאב אלקין מעריך שכך יהיה, ומעריך שהחוק יוגש לכנסת ללא ההתניה ויעבור במתכונת זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}