כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ויינשטיין פסל את מועמדות מאור - מאור מצפצפת

היועץ המשפטי החדש לממשלה החליט לפסול את מועמודותה של מנכלי"ת בנק לאומי לתפקיד יו"ר הבנק בשל החוק המחייב תקופת צינון של שנתיים. מאור לא מסירה את מועמדותה בטענה שההחלטה לא רלוונטית

היועץ החדש. עימות ראשון
היועץ החדש. עימות ראשון

היועץ המשפטי החדש לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט אתמול (ד) כי יש לפסול את מועמדותה של גליה מאור לתפקיד דירקטורית בבנק לאומי ולתפקיד יו"ר הבנק. מדובר בהחלטה ראשונה של ויינשטיין בתפקיד, החלטה המעוררת המעוררת הד תקשורתי נרחב.

"הוראות החוק קובעות בצורה ברורה כי מנכ"ל אינו יכול לעבור לכהן כדירקטור המוצע על ידי הוועדות אלא לאחר תקופת צינון בת שנתיים". הבהיר היועץ.

החלטת היועץ מסתמכת על חוות הדעת שנתן עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ, הקובעת כי מינויה של מאור אינו חוקי. לדברי עו"ד ליכט, המינוי נוגד את חוק המניות הבנקאיות שכן לא ייתכן שמי שניהל את הבנק תקופה ארוכה יעבור באופן מיידי לתפקיד היו"ר שאמור לפקח על מעשה ההנהלה.

משרד המשפטים ביקש להבהיר כי אין בהחלטה משום הטלת ספק בכישוריה של מאור והודיע כי "אין בעמדה זו להטיל דופי במאור עצמה ובכישוריה, וכי אין ספק כי הוועד הציבורי פעל בתום לב והיה משוכנע כי בבוחרו את גב' מאור הוא משרת את אינטרס הבנק בצורה הטובה ביותר".

אולם נדמה כי מאור אינה מתרשמת מהחלטת היועץ, לפי פרסומים הבוקר, החליטה מאור להמשיך במירץ לתפקיד יושבת הראש הבנק הגדול במדינה, בטענה כי היא הגישה מועמדות גם באופן עצמאי ופסילתה על ידי היועץ רלוונטית רק למסלול הציבורי.

אולם בסביבתו של היועץ דוחים את הטיעון כדבר הבל ואומרים כי ההחלטה אוסרת על מאור להתמודד לתפקיד בכל מקרה ובכל מסלול, ולכן לא ברור כיצד היא יכולה שלא לבטל את התמודדותה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}