כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרב יוסף עזרן זצ"ל

הרב יוסף עזרן, רבה של ראשון לציון, ומי שכיהן כח"כ מטעם ש"ס והקים את מפלגת תל"ם, הלך לבית עולמו בבית חולים בצרפת, לשם הוטס לפני כיומיים, כדי לעבור ניתוח השתלת כבד • ארונו יוטס לארץ, והלוויתו תתקיים מחר • נטפי דמע

הרב יוסף עזרן זצ"ל



רבה של ראשון לציון וחבר הכנסת לשעבר, הרב יוסף עזרן, נפטר בבית החולים בצרפת, לשם הוטס בכדי לעבור ניתוח להשתלת כבד.

לפני מספר שבועות, הובהל הח"כ לשעבר מטעם ש"ס ובהווה רבה של ראשון-לציון, הרב יוסף עזרן, אל בית החולים הדסה עין כרם, לצורך עריכת ניתוח בכבד. לאחר הניתוח חל שיפור ראשוני במצבו, אולם לאחר מכן חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של הרב, והוא נותר מאושפז במחלקת טיפול נמרץ.

הטסת הרב עזרן, שהיה מאושפז בבית החולים הדסה בירושלים, התבצעה בסיומה של דראמה מורטת עצבים. זאת לאחר שרופאים מצרפת הודיעו שיש להם תורמים פוטנציאליים להחלפת הכבד בגופו של הרב. למרות זאת, סירב בית החולים לאפשר את הטסתו, לאור מצבו הקשה.

לבסוף התקבל האישור, אך כנראה מאוחר. מאוחר מידי.

24 שעות לאחר שהגיע לצרפת, התקבל הדיווח מבית החולים הפריזאי, כי חלה התדרדרות במצבו של הרב. מערכות גופו קרסו, והוא איבד את הכרתו. הוא הוכנס לניתוח בהול, על מנת לייצב את מצבו, אולם מספר שעות לאחר מכן השיב הרב את נשמתו ליוצרה.

הרב יוסף עזרן, לשעבר חבר כנסת, שימש לפני שהתמנה לרבה של קרית מלאכי כאב בית הדין בפריז.

הוא נולד ב-1941 בעיר מרקש שבמרוקו ועלה ארצה ב-1957. עוד במרוקו ניכר הרב עזרן בפעלתנותו הציבורית. הוא כיהן כמנהל מוסד חינוכי במרוקו, ולאר מכן, כשעבר לצרפת, הוא היה מנהל פנימייה בשטרסבורג. כאשר עלה ארצה, הוא ניהל מוסדות תורה וחסד באשדוד, וייסד את מוסדות "נתיבות חיים" בקריית מלאכי ובבני ברק, בראשם עמד ובמסגרתם העמיד תלמידים רבים.

עד לכנסת ה-12, כיהן הרב יוסף עזרן כח"כ מטעם סיעת ש"ס ובלט בנוכחותו ובעשייתו. הוא כיהן כסגן יושב ראש הכנסת, ובממשלה ה-24 היה סגן שר האוצר.

לקראת הבחירות לכנסת ה-14 החליט הרב עזרן לפרוש מש"ס, והקים רשימה עצמאית בשם 'תל"ם - אמונה', ובמסגרתה התמודד לכנסת. למרות שהייתה לו אהדה ציבורית, מפלגתו לא עברה את אחוז החסימה, והוא נותר מחוץ לכנסת.

ארונו של הרב יוטס במהלך הלילה לארץ, והלוויתו תצא מחר (ה') מביתו בראשון לציון.

ברוך דיין האמת.



צילום: אהרון מיכאלי






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}