כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בית שמש: אלה הזוכים במכרזי המחיר למשתכן

נבחרו הזוכים במכרזים בשיטת המחיר למשתכן ברמת בית שמש ג' • במכרז זכו יזמים שונים ב-13 מתחמים, הכוללים 714 יח"ד • מרבית הדירות יימכרו במחיר ממוצע סופי של כ-550 עד 580 אלף שקל

בית שמש: אלה הזוכים במכרזי המחיר למשתכן

אתמול (ג) נבחרו הזוכים במכרזים בשיטת המחיר למשתכן של משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל בבית שמש. במכרז זכו יזמים שונים ב-13 מתחמים, הכוללים 714 יח"ד, בשיטה בה הקבלנים הזוכים מבטיחים את המחיר הסופי הזול ביותר עבור הרוכשים, שהינם זכאי משרד הבינוי והשיכון.

לפי תוצאות המכרזים בשכונת רמת בית שמש ג', יוכלו הזכאים ליהנות מדירות בשטח של כ-80 מ"ר, כאשר מרבית הדירות יימכרו תמורת מחיר ממוצע סופי לצרכן של כ-550 עד 580 אלף שקל בלבד (כולל מע"מ). עובדה זו צפויה להוזיל את מחירי הדיור בבית שמש, ולהשפיע גם על מחירי הדירות בשוק החופשי.

הדירות המוצעות במכרזי המחיר למשתכן מיועדים לבעלי תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון. בכדי לבדוק את הזכאות, יש לפנות לאחת מהחברות המשכנות באזור המגורים: חברת עמידר, חברת מתן חן וחברת מ.ג.ע.ר או בבנקים למשכנתאות, ולהוציא תעודת זכאות.

הדירות במכרז יימכרו על-ידי הקבלנים הזוכים לזכאי המשרד שהינם "חסרי דיור".

עם פתיחת ההרשמה יוכלו הזכאים המעוניינים להירשם במקומות שיפורסמו, והם יוכלו לרכוש את הדירות בהתאם למחיר שנקבע מראש. מחלקת האכלוס של משרד הבינוי והשיכון תמיין את הנרשמים הזכאים בהגרלה, לפי סדר עדיפויות: הקריטריון הרלבנטי הוא מספר הילדים במשפחות המתעניינות, כאשר דירוג הזכאים יתבצע בסדר יורד לפי מספר הילדים במשפחה, ולאחר מכן לזוגות צעירים חסרי דיור.

יצוין, כי במכרזי המחיר למשתכן לא ניתן לקנות דירות להשקעה. כאשר יגיעו לשלב במדרג העדיפויות בו מספר הנרשמים יהיה גבוה ממספר הדירות שנותרו, תיערך הגרלה בין הנרשמים באותו שלב על הדירות הנותרות.

ההגרלה תיערך במשרד השיכון עם השלמת התהליכים המוקדמים והתכנון המפורט של הבתים, הפרסום בעיתונות וסיום ההרשמה. הזוכים יקבלו הודעות על זכייתם ובמקביל הרשימה תועבר לחברות הקבלניות, עליהן יפקח משרד השיכון כי הן עומדות במפרט שהוגדר ובמחיר הקבוע מראש.

יצוין, כי במתחם אחד, הכולל 36 יח"ד, לא נבחר זוכה במכרז בשל הצעה בלתי תקינה. בקרוב ייצא מתחם זה למכרז חוזר, כך שמספר הדירות הכולל בשיטת מחיר למשתכן יעמוד על 750 יח"ד.

בימים הקרובים יוכרזו גם הזוכים ב-1,355 יח"ד נוספות בשכונת רמת בית שמש ג' במכרזים הפתוחים לכלל הציבור, מכרזים אשר יסייעו במאבקו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס להוזלת הדיור בכלל המדינה לטובת הזוגות הצעירים וכלל האוכלוסייה.

במשרד הבינוי והשיכון מאמינים, כי המחירים האטרקטיביים שהתקבלו במכרזי המחיר למשתכן ישפיעו גם על מחירי הדירות במתחמים האחרים בבית שמש, והדבר יסמן את קריאת הכיוון גם למכרזים הבאים שיהיו גם הם במתחמים של אלפי יח"ד, מה שיגדיל את ההיצע ויוריד את המחירים בעיר.

ואל פרטי הזוכים במכרזים בשיטת המחיר למשתכן של משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל בשכונת רמת בית שמש ג':

דוד קניג – 218 יח"ד (בשלושה מתחמים)

חזון את גלילי - 195 יח"ד (בשלושה מתחמים)

א.פ.י. נתיב פיתוח – 94 יח"ד (בשני מתחמים)

ב. יאיר – 75 יח"ד (במתחם אחד)

קוטלר עדיקא – 42 יח"ד (במתחם אחד)

בונייך - 40 יח"ד (במתחם אחד)

סאסי קבלני בניין - 30 יח"ד (במתחם אחד)

שייקה אלה – 20 יח"ד (במתחם אחד)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}