כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לחיים, לחיים: חיים יענק'ל זכה ב'זהב השחור'

בקבוק 'משקה' חריף נשלף, ו'פאבריינגען' חב"די ספונטני התארגן במשרדו של איש העסקים חיים יעקב ליבוביץ, בתגובה להודעה שבישרה על זכיית החברה בזיכיון לכריית הנפט • המתחרים כבר בדרך לבג"ץ

זכה במכרז. ליבוביץ' עם ידידו, איווט ליברמן
זכה במכרז. ליבוביץ' עם ידידו, איווט ליברמן

בקבוק גדול של 'משקה' חריף וצונן נשלף היום במשרדיו של איש העסקים החב"די חיים יעקב ליבוביץ, בתגובה להודעה הלקונית אך המשמחת שהגיעה למשרד, לפיה זכתה קבוצתו של ליבוביץ ושות' בזיכיון לכריית הנפט בארץ.

על אתר התארגן לו 'פאבריינגען' חב"די ספונטני, בהשתתפות השותפים החילוניים בחברה. עובדות המשרד פינו את המסמכים ואת ניירות העמדה, והציבו על השולחן רוגאלאך ריחניים. התמודדות קשה ויוקרתית, שרווחים אדירים בצידה, הסתיימה לה היום בהצלחה.

קבוצת ACC, שבשליטת איש העסקים החרדי חיים יעקב ליבוביץ', אליה הצטרפו לפני כשבועיים אנשי העסקים מאשדוד אברהם נניקשווילי וג'קי בן-זקן, בעלי השליטה במנופים פיננסיים, זכתה בזיכיון "מד אשדוד" לחיפוש נפט. תוצאות הדיון בדבר המרוץ על הרישיון אמורות להתפרסם רק בשעות הצהריים.

אך מתברר כי הצלחתו של איש עסקים החרדי, הייתה לצנינים בעיני גורמים בשוק שמיהרו להזכיר את קשריו האישיים והפוליטיים לכאורה של ליבוביץ' עם לשכת נתניהו ועם השר אביגדור ליברמן. זאת על רקע פעילותו הפוליטית של ליבוביץ' במסגרת חב"ד בקמפיין הבחירות של נתניהו ב-1996.

עם זאת, מקורבים לליבוביץ' טענו כי מזה שנים אינו עומד בקשרים פוליטיים בישראל מאז העתיק את פעילותו העסקית לחו"ל. על פי הערכות, יפנו המפסידות במירוץ על הרישיון לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה.

מועצת הנפט סיימה אתמול (שני) את דיוניה באשר לחלוקת הזיכיונות הבאים של שטחי חיפוש הנפט והגז ברחבי הארץ ושל רישיונות הקידוח. מניית מודיעין אשר התמודדה במכרז לצד קבוצת ACC, לפידות וחברה קנדית, צנחה כבר אתמול אחר הצהריים ב-14.8%.

במקרה שבו מספר חברות מבקשות את אותו הרישיון, מסווגת המועצה את הבקשות לפי רמת הניסיון או מקצועיות הצוותים שברשות המבקשות וכן לפי העמידה בתנאי הסף לקבלת רישיון קידוח (תוכנית עבודה מוסדרת, היקף השקעה ויכולת פיננסית).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}