כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סותמים את הפה: 12 איש נעצרו לאחר שהפריעו לנאום שגריר ישראל באוניברסיטת קליפורניה

הפרעות לנאומי דוברים ישראלים הפכו לשגרה באוניברסיטאות ברחבי העולם. אתמול הגיע תורו של שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן. כוחות הביטחון של האוניברסיטה עצרו 12 איש שהפריעו לנאום

אורן. הופרע קשות
אורן. הופרע קשות



הפרעות לנאומי בכירים ישראלים הפכו כבר למחזה שכיח ברחבי העולם. לדברי בכירים ישראלים, התנועה הפרו-פלסטינית צוברת תאוצה ואוהדים, בעיקר בקמפוסי האוניברסיטאות, בהן גם כאלו המובילות בעולם.

לאחר שבאוניברסיטאות אנגליה לא מתאפשר לבכירים ישראלים להשלים משפט ללא הפרעה, ולאחר שנאומו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הופרע קשות באוקטובר שעבר, הגיע תורו של השגריר הישראלי בארה"ב, מייקל אורן, שנאם באוניברסיטת קליפורניה הידועה באופן מסורתי כמזוהה עם השמאל העולמי.

אתמול (ב) נאם אורן בקמפוס, בפני למעלה מ-500 איש, כשבמהלך נאומו נאלץ לעצור לדקות ארוכות מספר פעמים, בשל הפרעות סטודנטים מוסלמיים שצעקו לעברו "רוצחים!" ו"כמה פלסטינים הרגתם?".

האוניברסיטה ידועה בפעילות הנמרצת של תא הסטודנטים הפלסטיני הפועל בה, המארגן מדי שנה פעילויות אנטי ישראליות ותמיכה בארגונים פלסטיניים, בהן גם תנועת החמאס.

קודם לבואו של השגריר, הועברה במייל האוניברסיטאי קריאה לסטודנטים לבוא ולהפריע לנאום השגריר. ואכן במהלך הנאום נאלצו כוחות הביטחון של האוניברסיטה לעצור 12 איש שהפריעו לנאום ולסדר הציבורי.

מהשגרירות הישראלית הביעו שביעות רצון מתגובת רשויות האוניברסיטה שנעשתה לדבריהם, במהירות ובנחישות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}