כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מחרבייך ומהרסייך: כוחות הביטחון הרסו בית-כנסת בנחליאל

כוחות הביטחון הרסו ביישוב נחליאל שבבנימין מבנה בלתי חוקי ששימש כבית כנסת - בפעם השניה תוך שבועיים • נוקבו צמיגי מכוניותיהם של שוטרי משמר הגבול • צווי הריסה במאחז מצפה אביחי ליד קרית ארבע

הריסות מאחז. אילוסטרציה
הריסות מאחז. אילוסטרציה

בוקר של אי שקט ביהודה ושומרון: כוחות צבא וביטחון הגיעו היום (ג) ליישוב נחליאל שבבנימין, והרסו מבנה בלתי חוקי ששימש כבית כנסת. במאחז מצפה אביחי, הסמוך לקריית ארבע חילקו צווי הריסה למבנים במקום.

ועד מתיישבי בנימין הגיב בזעם על הריסת מבנה בית הכנסת, ואמר בהודעה שפרסם: "מדובר במעשה שפל ועלוב של מערכת הביטחון, שמשקיעה מאות אלפי שקלים ועשרות חוקרים, כדי לפענח מי שרף את השטיח במסגד בכפר יאסוף, שעוצרת ללא הבחנה תלמידי ישיבה, שמשפילה רב לעיני כל הציבור הישראלי במעצר שווא ובמקביל הורסת ללא רחם, פעם אחר פעם, בית כנסת בנחליאל, כאשר לצורך זה מגוייסים עשרות שוטרי יס"מ ועשרה כלי רכב, שכל תכליתם להשחית עד היסוד את בית הכנסת ולהותיר אחריהם אדמה חרוכה".

מבנה בית הכנסת שנהרס היום, נהרס כבר לפני שבועיים על-ידי כוחות הביטחון - ונבנה מחדש. מערכת הביטחון מסרה, כי כל ספרי הקודש שהיו במבנה הוצאו ממנו בכבוד הראוי קודם להריסתו.

ממצפה אביחי נמסר, כי צמיגי מכוניותיהם של שוטרי משמר הגבול שהגיעו למאחז, נוקבו ובמקום שורר אי שקט בקרב התושבים המתעמתים עם השוטרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}