כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אכזבה בסאטמר: האדמו"ר מהרז"ל ביטל ביקורו

למרות הכסף שהושקע וישיבות ההכנה, התאכזבו חסידי סאטמר להתבשר: הרבי ביטל את 'מסע המלכות' בארץ, בשל מצבה הקשה של מחתונתו • הבר-מצווה תתקיים בארה"ב, והמסע עצמו - בסיוון

דחה את הביקור, בגלל מצב המחותנת. האדמו"ר רבי זלמן-לייב מסאטמר
דחה את הביקור, בגלל מצב המחותנת. האדמו"ר רבי זלמן-לייב מסאטמר

כמעט הכול כבר היה מוכן לקראת ביקורו ההסיטורי של האדמו"ר מסאטמר, רבי זלמן לייב טייטלבוים, בארץ הקודש. הנהלת העדה החרדית, שסאטמר, על שני פלגיה, היא מזרימת-הכספים העיקרית שלה, כבר קיימה מספר ישיבות הכנה סביב קבלת הפנים ההיסטורית לאדמו"ר השני בממלכת סאטמר המפוצלת כיום לשניים.

חסידיו הרבים של האדמו"ר הרז"ל, המרוכזים בעיקר בירושלים, הקימו לפני מספר חודשים 'ועדה מכינה' גדולה, שתפקידה היה לארגן את כל פרטי 'מסע המלכות' של האדמו"ר בארץ. הוועדה כבר פרסמה הודעות רבות בנושא, הכינה שלטי קבלת פנים, רכבי פאר היצטרפו לשיירה הגדולה בה ייסע האדמו"ר, והזמינה אוהלי-ענק שיארחו את אירועי קבלת הפנים, ה'טישים', וגולת הכותרת - אירוע הענק לכבוד בר המצווה לנכד האדמו"ר, בן לבנו הרב חיים-צבי טייטלבוים, המכהן כרבם של חסידי סאטמר בירושלים.

אפילו מערכת העיתון 'דער איד', הנשלט בידי חסידי האדמו"ר הרז"ל מסאטמר ומשמש כבטאונה הרשמי של החסידות, שכרה קומת משרדים בירושלים, ורכשה ציוד יקר למערכת, מהמסד ועד הטפחות, בכדי ללוות ולסקר את ביקור האדמו"ר. צוות העיתון כולו רכש כרטיסי טיסה, בכדי להעביר את המערכת כולה לירושלים. העיתון היה אמור להיערך ולרדת לדפוס בירושלים, לכל אורך ימי הביקור שהוגדר כהיסטורי.

כאמור, הביקור אמור היה להתקיים לכבוד בר המצווה. בניגוד לאחיו הבכור, האדמו"ר רבי אהרן מסאטמר, מזה שנים רבות לא ביקר האדמו"ר הרז"ל בארץ הקודש, ובעצם, מעולם לא דרך על אדמתה כאדמו"ר. בי"ט באדר אמור היה להינתן האות, עם נחיתת המטוס הפרטי המיוחד של האדמו"ר בשערי ארץ הקודש, לקראת בר המצווה שאמורה הייתה להיערך בכ"א באדר.

היום קיבלו חסידי סאטמר בארץ הודעה שהכתה אותם בתדהמה: האדמו"ר החליט לבטל את הביקור. סיבת הביטול נומקה בכך שחמותו של הרב חיים צבי טייטלבוים, הרבנית ממקווא בורו-פארק שהיא סבתו של חתן בר המצווה, שוכבת בבית החולים במצב קשה מאוד. אימה של הרבנית, ישישה בת 92, ביקשה מאוד כי מסיבת בר המצווה לנין תתקיים בארה"ב דווקא, והאדמו"ר לא יקיים את המסע לעת עתה.

הבקשה כובדה, והמסע כולו נדחה, לאכזבתם של החסידים בארץ ובארה"ב, שכבר הכינו כמעט הכול לקראת הביקור ההיסטורי.

בשל הנסיבות, יטוסו חתן בר המצווה, הוריו ובני משפחתו, לארה"ב, בכדי לחוג את בר המצווה באירוע ענק שיתקיים בכ"א באדר בשכונת ויליאמסבורג שבניו יורק, המשמשת כמרכזה של החסידות, ולא בארץ כמתוכנן.

על פי הודעה רשמית שפורסמה במרכזי החסידות, ביקורו של האדמו"ר בארץ נדחה לחודש סיוון.

הבשורה התקבלה היום בחוגי סאטמר בארץ, כמו גם בהנהלת העדה החרדית, באכזבה רבה. ההכנות הרבות שכבר נעשו נעצרו לחלוטין, למרות הכסף הרב שהושקע בהוצאתו לפועל של המסע הגרנדיוזי.

החסידים מתנחמים בכך, שהמסע לא בוטל כליל, ואם לא יקרה דבר בלתי צפוי, הוא יתקיים בחודש סיוון, לאחר חג מתן תורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}