כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עליית מדרגה באלימות נגד שופטים: הוצת רכבו של שופט

רכבו של שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד, הוצת לפנות בוקר בעת שחנה סמוך לביתו. המשטרה מעריכה: המציתים ידעו כי מדובר ברכבו של השופט וכוונתם הייתה לפגוע בו

הצתה. אילוסטרציה
הצתה. אילוסטרציה

שוב פגיעה בשופטים: לאחר השלכת הנעל על נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, עלתה לפנות בוקר האלימות נגד שופטים מדריגה, עם הצתת רכבו של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד .

ההצתה אירעה בזמן שהרכב נה סמוך לבית השופט בעכו, במרחק של כ-200 מטרים מתחנת המשטרה בעיר.

עובר אורח שהבחין במכונית העולה באש, ניגש לתחנת המשטרה והזעיק את השוטרים. המשטרה שהגיעה למקום במהירות, חושדת שמציתי הרכב ידעו מי בעליו, וכי המעשה קשור להיותו שופט.

עם זאת אומרים במשטרה, כי באזור מגוריו של השופט מתגוררת גם תובעת משטרתית, ועוד שני שוטרים, וכי האזור הוא בעל עבר של פעילות עבריינית. "בשלב זה אי אפשר לדעת בוודאות שהפגיעה כוונה לשופט", אמר מפקד משטרת עכו. "בעבר גם נוקבו צמיגים של תובעת משטרתית והיו עוד אירועים ולכן הנושא נבדק מכל הגורמים האפשריים".

בעקבות המקרה קיימה המשטרה הערכת מצב בנושא, בה הוחלט לקבוע כי השופט גלעד מוגדר כמאויים ברמה גבוהה, וכי נהלי האבטחה שלו יתואמו עם משמר בתי המשפט. "פגיעה בשופט ובכל גורם אחר במערכת אכיפת החוק היא פגיעה בסמל שלטון ופגיעה בדמוקרטיה", אמר מפקד המחוז, אשר התחייב: "המשטרה תפעל בכל המישורים והאמצעים להגיע אל המבצעים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}