כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ר' איד, אולי מגיע לך כסף?

אם טרם בדקתם, רוצו לבדוק: על פי נתוני בנק ישראל עשרות אלפי זכאים למס הכנסה שלילי לא מימשו את זכאותם. סכום הזכאות עומד על עד אלפי שקלים למשפחה וניתן למימוש בקלות

נותנים לך כסף, לא תיקח?
נותנים לך כסף, לא תיקח?

עם תום התקופה הראשונה לתשלומי מס הכנסה שלילי, מראים נתוני בנק ישראל כי קרוב ל-30,000 איש מימשו את זכאותם וקיבלו את המענק, בעוד לפחות 64,000 איש זכאים לו, נתון המראה כי פחות מ-50 אחוזים מן הזכאים מימשו את זכאותם.

מס הכנסה שלילי הינו בעצם מענק שמעניקה המדינה לעובדים בעלי שכר נמוך, במטרה לעודדם להשתלב במעגל העבודה ולהניאם מלהצטרף למקבלי קצבת אבטלה.

על פי החוק שיושם לראשונה ב-2008, זכאים עובדים המשתכרים פחות מ-5,894 ₪ לחודש, תוך תלות במשתנים נוספים כגיל ומספר ילדים למענק כספי מן המדינה בשווי מאות שקלים.

המענק מחושב על בסיס ההכנסות בשנת המס הקודמת ועל סמך תביעות מצד הזכאים. התביעות מוגשות בהליך מזורז, באמצעות סניפי דואר שבאזורי המענק. כשבכדי לסייע לזכאים שלחה רשות המסים הודעות לכל מי שנמצאו זכאים על פי נתוניה, ועודדה אותם לבקש את המענק.

בסך הכל שולמו בישראל כ-74 מיליוני ש"ח במסגרת המענק, כשכאמור פחות מ-50 אחוזים מן הזכאים ממשו את זכאותם. עם זאת מרוצים בבנק ישראל מהענות הציבור בטענה כי מדובר בשיעור השתתפות רגיל לתוכנית חדשה.

כשני שלישים מהזכאים למענק היו זכאים לסכום של יותר מ-2,000 ש"ח. אחוז המממשים את זכאותם מקרב הזכאים לסכומים גדולים עמד על כ-51 אחוזים, בעוד שבקרב הזכאים לסכום קטן יותר היה שיעור המימוש 38 אחוזים.

שיעורי מימוש הזכאות היו שונים במידה ניכרת בין האזורים שבהם הופעלה התכנית. כשבערי הפריפריה כנצרת, אשקלון ושדרות שיעור המימוש עמד על כ-60%, ובאזורים המרכז והשפלה כירושלים, נתניה וחדרה וסביבתה עמד שיעור המממשים על - כ-40%.

קישורים:
מדריך לקבלת מס הכנסה שלילי לשנת המס 2009
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}