כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ומי מקבל את המשכורת הנמוכה ביותר? נכון, עובדי עיריית ב"ב

דו"ח מיוחד שהתפרסם היום מגלה את מה שכולם ידעו מזמן: עובדי עיריית בני ברק מקבלים את השכר הנמוך ביותר מבין חברי העיריות • גם היחס בין עובדים לתושבים הוא מהנמוכים ביותר • איך זה משפיע על תפקוד העירייה?

רחוב רבי עקיבא. העירייה מתפקדת?
רחוב רבי עקיבא. העירייה מתפקדת?

ההוצאות לשכר עובדים בעיריית בני ברק הינן מהנמוכות ב-15 העיריות הגדולות בארץ, כך נמסר בדירוג שהוכן ע"י מכון "דן אנד ברדסטריט" בעקבות סקר שערך ב-15 העיריות הגדולות. נתונים אלו מפריכים מידע חסר ביסוס שהופץ בעבר בעניין זה, ודברים אלו הודגשו ע"י הרב יעקב אשר, ראש העיר בפגישותיו עם אנשי משרד הפנים, כאשר גובשה תכנית ההבראה שהביאה לאיזון בתקציבה השנתי השוטף של העירייה.

בהתאם לסקר שהוכן, שכרו הממוצע של עובד בעיריית בני ברק, נמוך משל עובדים בעיריות כתל אביב, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון, חיפה, אשדוד, נתניה, רמת-גן, באר שבע, חולון, הרצליה, בת-ים, רחובות ורעננה.

בנתוני השוואה בהקשר למספר משרות מוניציפאליות ל- 1000 תושבים בערים שמעל 100,000 תושבים, כשאין הכוונה למשרות כמורים או עובדי רווחה, שמשכורתם היא, ברובה, במימון ממשלתי, נתונים שהוכנו ע"י מומחים מוניציפאליים, הרי שבבני ברק מספר המשרות המוניציפאליות ל-1000 תושבים הוא 3,10, והוא נמוך מערים רבות כאשקלון, באר-שבע, בת-ים, חיפה, ירושלים, פתח-תקוה, ראשון לציון, רמת-גן ותל אביב.

הדו"ח של חב' "דן אנד ברדסטריט" עוסק גם בשיעור עסקים בסיכון גבוה ב -15 העיריות הגדולות, ובעיר בני ברק הוא נמוך משברוב הערים והוא עומד על 8,9% בלבד. שיעורים גבוהים יותר נרשמו בערים כירושלים, חיפה, פתח-תקוה, ראשון לציון, אשדוד, נתניה, באר-שבע, חולון, בת-ים ורחובות.

אשר לגירעון בתקציב השנתי השוטף, נמצאת עיריית בני ברק בסוף שנת התקציב 09', במצב מכובד בקרב 15 הערים הגדולות, והיא הגיעה, כיום, לאיזון בתקציבה, כשמגמת הרב יעקב אשר, ראש העיר לעמוד על המשמר ולדאוג למצב דומה גם בשנת התקציב הקרובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}